روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۷۹

انتخاب مسوول هماهنگی امور اجرایی انتخابات؛ تسنیم پورعلی مطلق به‌عنوان مشاور وزیر و مسوول هماهنگی امور اجرایی انتخابات برگزیده شد. در بخشی از حکم رحمانی‌فضلی وزیر کشور خطاب به پورعلی مطلق با اشاره به تعهد، سوابق و تجارب مفید و موثر وی در بخش‌های مختلف اجرایی آمده است: انجام وظایف و ماموریت‌های مربوط به حوزه وظایف دفتر انتخابات به‌ویژه برنامه‌ریزی و فراهم‌سازی به‌موقع مقدمات و تمهیدات لازم برای انجام مطلوب و شایسته ماموریت خطیر و مهم وزارت کشور در امر برگزاری هرچه شایسته‌تر انتخابات‌های آتی براساس تقویم زمانی و منطبق بر قوانین و مقررات مربوط به انتخابات و بررسی و آسیب‌شناسی انتخابات‌های گذشته در جهت تسهیل‌سازی جریان و فرآیندهای انتخابات از جمله اموری است که انتظار دارد

در راستای تحقق سیاست‌ها و تاکیدات دولت تدبیر و امید در زمینه ضرورت بسترسازی برای حضور و مشارکت هرچه بیشتر و گسترده‌تر مردم در عرصه فعالیت‌های مختلف تلاش و کوشش نمایید.

به مساله پوشش کارکنان دستگاه‌ها ورود نمی‌کنیم؛ آنا به‌دنبال انتشار خبری در رسانه‌ها مبنی بر «بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب» سخنگوی وزارت کشور طی توضیحاتی، تاکید کرد که این بررسی‌ها، تنها اقدامات دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی برای عفاف و حجاب را شامل می‌شود و این بررسی‌ها، به پوشش کارکنان این دستگاه‌ها ورود نمی‌کند. او ملاک بررسی اقدامات همه دستگاه‌ها و نهادها را شاخص‌های تدوین شده از سوی مرکز امور اجتماعی وزارت کشور عنوان کرد و افزود: آنچه اکنون مطرح شده است، یعنی بررسی بحث پوشش و حجاب افراد در دستگاه‌ها، در دستور کار ما نیست.

تب کنگو مهار شده است؛ ایلنا وزیر بهداشت گفت: تب کریمه کنگو مهار شده است و تمام مراکز درمانی آماده‌باش هستند. سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی درباره کنترل و مهار تب کریمه کنگو در کشور گفت: وزارت بهداشت تمام تمهیدات لازم را انجام داده و هماهنگی لازم را در این رابطه با سازمان دامپزشکی و واحدهای بهداشتی دارد. او خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری کار اطلاع‌رسانی انجام شده و باید ادامه پیدا کند تا مردم آمادگی لازم را به دست آورند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‌ در ادامه با اشاره به اینکه برای مقابله با این بیماری هماهنگی و همکاری لازم است، عنوان کرد: تمام مراکز بهداشتی و درمانی آماده‌باش هستند و فکر می‌کنم ظرف هفته‌های آینده مشکل جدی وجود نداشته باشد.

عزم نانوشته‌ای دیدم که خانم‌ها رای نیاورند؛ ایلنا محمدرضا تابش نایب رییس فراکسیون امید در پایان نشست علنی دیروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درباره حواشی مربوط به انتخابات هیات‌رییسه اجلاسیه دوم مجلس دهم اعلام کرد: براساس قول‌هایی که به مردم دادیم، حرمت قائل شدیم و یک کاندیدا از میان خانم‌ها و یک کاندیدا نیز از اهل تسنن معرفی کردیم اما متاسفانه برخی بداخلاقی‌ها مانع از تحقق این امر شد. وی توضیح داد: متاسفانه یک عده در هر صورت بنای‌شان بر این نبود که همه در فرآیند انتخاب هیات‌رییسه مشارکت داشته باشند. چه خوب بود که اگر یک زن یا یک اهل تسنن در ترکیب هیات‌رییسه وجود داشت. اینها ازجمله خواسته‌ها و مطالباتی بود که در انتخابات مطرح شده است.

تشکر ۲۰۸ نماینده از حضور مردم در انتخابات؛ خانه‌ملت جمعی از نمایندگان مردم طی بیانیه‌یی از حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تقدیر و تشکر کردند. در بخش‌هایی از این بیانیه که در مجلس قرائت شد، آمده است: «حماسه حضور گسترده مردمی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که درس مردم‌سالاری دینی برای کشورهای منطقه و دنیاست، وحدت و انسجام نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش به رخ جهانیان کشید. مشارکت کم‌نظیر در انتخابات پس از گذشت قریب به 4 دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران میسر نمی‌گردید، مگر در سایه اراده ملی برای تعیین سرنوشت کشور به مدت 4 سال که جای قدرشناسی و خشوع بسیار در مقابل مردم دارد.»

مشاهده صفحات روزنامه