اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۵۹۷

افزایش قیمت سکه و ثبات نرخ ارز

گروه بانک و بیمه| بانک مرکزی نرخ رسمی ارزها برای روز یک‌شنبه را بدون تغییر نسبت به روز گذشته درج کرد. بر این اساس دلار 3137.9تومان، پوند 4080.7تومان و یورو 3501.1تومان نرخ‌گذاری شد.

به گزارش «تعادل»، در بازار آزاد نیز قیمت هر دلار ۳۵۶۰تومان، یورو ۳۹۹۶تومان، پوند ۴۶۹۰تومان، درهم امارات ۹۷۴تومان و لیر ترکیه ۱۲۱۷تومان اعلام شد. قیمت انواع سکه هم در بازار آزاد تهران با افزایش مواجه بود. براساس آخرین گزارش‌های قیمتی از بازار سکه، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۳۰۰تومان افزایش، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۱۰۰۰تومان افزایش، نیم‌ سکه با ۱۰۰۰تومان افزایش، ربع سکه با ۱۰۰۰تومان افزایش و سکه یک گرمی هم با ۱۰۰۰تومان افزایش قیمت مواجه بود. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک‌میلیون و ۱۱۲هزار و ۹۰۰تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک‌میلیون و ۱۱۲هزار تومان، نیم سکه ۵۶۸هزار تومان، ربع سکه ۲۹۸هزار تومان و سکه یک گرمی ۱۸۶هزار تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی به قیمت ۱۳۱۱دلار و هر گرم طلای ۱۸عیار با قیمت ۱۱۳هزار و ۵۴۱تومان معامله می‌شود.


‌بانک پاسارگاد از برگزیدگان کنکور سراسری تجلیل کرد

گروه بانک وبیمه| بانک ‌پاسارگاد برای نهمین سال متوالی و درراستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود، از نفرات برتر کنکور سراسری، در پنج گروه آزمایشی تجلیل به‌عمل آورد.

به گزارش «تعادل»، مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری سال95، با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیران ارشد بانک‌ پاسارگاد، هیات امنا و استادان دانشگاه خاتم، جمعی از روسای دانشگاه‌های کشور، نفرات برتر آزمون سراسری سال95 به همراه خانواده و همچنین جمعی از برترین‌های آزمون‌های سراسری سال‌های گذشته، در دانشگاه خاتم برگزار شد. در این مراسم، به نفرات اول در هر 5رشته 25هزار سهم، نفرات دوم 17‌هزار و 500‌سهم و نفرات سوم 12‌هزار و 500‌هزار سهم بانک‌ پاسارگاد اهدا شد. همچنین این عزیزان تا هر مقطعی که در داخل کشور ادامه تحصیل دهند بورسیه بانک خواهند بود و ماهانه مبلغی را دریافت خواهند کرد. به این ترتیب جمعی دیگر از نخبگان کشور به سهامداران بانک پاسارگاد پیوستند. مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و رییس دانشگاه خاتم نیز ضمن تبریک و تهنیت به جوانان برگزیده کنکور سراسری و آرزوی موفقیت برای آنها گفت: بانک‌ پاسارگاد یک بانک دانش‌بنیان است که با همت فرهیختگان و جوانان در روز میلاد امام‌رضا(ع)، فعالیت خود را آغاز کرد و پاسارگادیان در محضر آن بزرگوار عهد بستند که در خدمت مردم شریف ایران باشند. وی با بیان این نکته که بانک‌ پاسارگاد با هدف‌های بلندی شروع به کار کرده است، اضافه کرد: این بانک امروز بانک اول کشور به لحاظ سرمایه پرداخت‌ شده ‌است و هیچ پشتوانه‌یی هم ازسوی دولت نداشته است. وی بااشاره به روند انتخاب نام بانک پاسارگاد که از بین 1194 نام و با صرف 524‌نفر ساعت کار مستمر، با بهره‌گیری از نظرات بزرگان فرهنگ و ادب ایران، برگزیده شده است، افزود: فرهنگ ملی و مذهبی ما در بانک پاسارگاد همواره مورد توجه بوده است. تاریخ چند هزار ساله ایرانیان هرگز غیر‌توحیدی نبوده و فرهنگ سازمانی ویژه پاسارگاد، فرهنگ عمیقی است که پیشینه‌های علمی، فرهنگی و مذهبی قابل‌توجهی دارد. قاسمی برخی توفیقات بانک پاسارگاد را برشمرد و تصریح کرد: بنا بر روایت مراکز معتبر جهانی ازقبیل بنکر و یورومانی، بانک پاسارگاد، بانک برتر جمهوری اسلامی ایران است و در بین 535موسسه‌ مالی اسلامی نیز به‌عنوان بانک برتر اسلامی برگزیده شده است.


اپراتورهای مجازی و نقش آنها در پرداخت الکترونیکی

تردیدی نیست که تلفن همراه در دنیای آینده نقش بی‌بدیلی بازی خواهد کرد؛ نقشی به‌مراتب بیشتر و حساس‌تر نسبت به آنچه اکنون شاهدش هستیم و گاهی متعجب‌مان هم می‌کند. به گزارش ایبنا، روند رو به گسترش ضریب نفوذ تلفن همراه در جهان و افزایش تقریبا روزبه‌روز قابلیت‌های گوشی‌ها، موارد استفاده از آنها را متنوع‌تر و کلیدی‌تر از چیزی که اکنون می‌بینیم، خواهد کرد، بنابراین اصلا نباید تعجب‌کنیم اگر در سال‌های نه‌چندان دور نسل‌های جدید گوشی‌های تلفن همراه بسیاری از کارهایی را که اکنون به شوخی گفته می‌شود یک گوشی پیشرفته انجام می‌دهد واقعا انجام دهد مثلا برای‌مان خرید کند یا دزدها را فراری دهد! یکی از حوزه‌هایی که تلفن همراه طی سال‌های اخیر نقش پررنگی در آن برعهده گرفته، حوزه بانکی و پرداخت الکترونیکی است؛ این نقش‌آفرینی گرچه در دنیا سابقه‌یی طولانی دارد اما در کشور ما چندان باسابقه نیست.


پیامدهای مثبت عضویت ایران در FATF

رییس کل اسبق بانک مرکزی گفت: مهم‌ترین پیامد مثبت عضویت ایران در FATF معرفی کشورمان به عنوان جزیی از کشورهای پیشرو در مبارزه با پولشویی در جهان است. به گزارش ایبنا، طهماسب مظاهری گفت: این عضویت به جهانیان ثابت می‌کند که جمهوری اسلامی ایران در نظام اقتصادی خودش اجازه ورود پول فاسد، تروریسم و موادمخدر را نمی‌دهد. وی خاطرنشان کرد: البته در سال84 در مصوبه مجلس شورای اسلامی و قبل از آن در اصل49 این مهم تصریح شده بود که در قوانین اقتصادی این‌گونه موارد نباید جایگاهی داشته باشد. البته اگر در عضویت با FATF احتمال دادن اطلاعات نظام بانکی و همچنین اشخاص و نهادها مطرح باشد باید جلوی آن را گرفت.

رییس کل اسبق بانک مرکزی افزود: نمی‌توان گفت که افراد هوشمندی در مذاکرات نداریم و مذاکره‌کنندگان مقابل ما هم از کره ماه نیامده‌اند و ما هم انسان‌های هوشمند کم نداریم؛ بنابراین باید همه توان خود را به کار ببریم تا به یک نتیجه منطقی درباره FATF برسیم. مظاهری گفت: اگر عضویت در FATF به معنای پذیرفتن تصمیمات و سیاست‌های این سازمان باشد قابل قبول نیست. در موضوع مبارزه با پولشویی هدف این است که پول‌های سیاه و غیرقانونی در چرخه معامله غیرواقعی وارد نشود. رییس کل اسبق بانک مرکزی خاطرنشان کرد: هیچ یک از این سازمان‌های جهانی تمیز و بدون ایراد نیستند ولی ما در همه آنها عضو هستیم. در سازمان ملل باوجود تمام ایرادات عضو هستیم یا در صندوق بین‌المللی باوجود نقایص موجود عضو هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر