تمایل بیشتر خارجی‌ها به همکاری با نفت

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۵۶۷

ایلنا| معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت گفت: شرکت‌های خارجی بیش از ما علاقه‌مند به همکاری در صنعت نفت ایران هستند لذا ما خوشبینیم که تا ۳ ماه آینده قراردادها منعقد می‌شوند.

امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت، درباره تمهیدات اندیشیده شده از سوی ایران برای مقابله با تحرکات ترامپ و لابی‌های صهیونیست‌ها علیه ایران در جلوگیری از ورود شرکت‌های بین‌المللی به صنعت نفت ایران اظهار داشت: ما یک سال است که به‌طور مداوم و شبانه‌روزی با شرکت‌های خارجی مذاکره می‌کنیم و اظهار علاقه آنها برای ورود به صنعت نفت ایران بسیار بیشتر از ماست. وی افزود: من بسیار خوشبینم که تا 2 یا 3 ماه آینده نخستین قرارداد بزرگ را منعقد می‌کنیم و به‌تدریج نیز بقیه قراردادد‌ها بسته می‌شود.

زمانی‌نیا تصریح کرد: برجام این فرصت را به ما داده که باوجود تحرکات لابی‌های صهیونیست‌ها و نتانیاهو هرکس مفاد آن را رعایت نکند ایزوله می‌شود.

وی ادامه داد: نتانیاهو سعی کرد که در روند مذاکرات برجام اخلال به وجود بیاورد ولی موفق نشد و اکنون نیز موفق نخواهد شد زیرا ثبات سیاسی و امنیتی که در ایران وجود دارد پروژه‌های ما را جذاب می‌کند. ما این موضوع را در مذاکرات با شرکت‌های خارجی به وضوح دریافته‌ایم.

مشاهده صفحات روزنامه