قمار برگزیت

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۵۷۶


گاردین:

این روزنامه بخش مهمی از صفحه اول خود را به پرونده‌یی درخصوص برگزیت اختصاص داده است. گاردین از زوایای مختلف به مساله برگزیت پرداخته و تیتر صفحه اول خود را «قمار برگزیت» نام گذاشته است. اخیرا نیز دیوان‌عالی بریتانیا درخواست تجدیدنظر دولت علیه رای دادگاهی را وارد ندانست و در نتیجه، دولت ملزم است مجوز پارلمان را برای به جریان انداختن روند برگزیت به دست آورد. اگرچه صدور این رای غیرمنتظره نبود، اما برای دولت ترزا می، نخست‌وزیر قطعا نوعی ناکامی سیاسی به شمار می‌آید. در پی این رای، سوالاتی در مورد اقدام بعدی دولت در به جریان انداختن روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مطرح می‌شود. در ژوئیه سال گذشته میلادی، همه‌پرسی برگزیت در بریتانیا برگزار شد و اکثر رای‌دهندگان به آن رای دادند. گفته می‌شود دیوان‌ عالی که بالاترین مرجع قضایی رسیدگی به پرونده‌های حقوقی در بریتانیاست، استدلال دولت درخصوص اینکه دولت از اختیار قانونی برای آغاز مذاکرات جهت خروج از برگزیت برخوردار است را رد کرد.


واشنگتن‌پست:

یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه به گمانه‌زنی‌ درباره احتمال مذاکره امریکایی‌ها با کره‌شمالی اختصاص دارد. یک رسانه امریکایی خبر داد که مقام‌های دولت سابق امریکا در حال فراهم کردن مقدمات برگزاری نشست با مسوولان ارشد کره‌شمالی هستند، ولی وزارت خارجه این کشور تاکنون با صدور ویزا به این مسوولان موافقت نکرده است. این روزنامه عنوان کرده است که آمادگی‌‌ها برای حضور مقام‌های ارشد کره‌شمالی در ایالات‌متحده برای مذاکره با مسوولان دولت سابق امریکا در حال انجام است. برخی مسوولان آگاه از روند برگزاری چنین نشستی، اعلام کردند برنامه‌ریزی‌ها برای مذاکرات همچنان در مراحل مقدماتی است. طبق این گزارش وزارت خارجه امریکا هنوز به صدور ویزا برای مسوولان کره‌شمالی جهت حضور در این نشست دوجانبه، موافقت نکرده است. در همین راستا، سخنگوی وزارت خارجه امریکا به رویترز گفته است که چنین نشست‌های «روتینی»، درباره برخی مسائل بین‌المللی و به صورت مستقل از دولت امریکا برگزار می‌شود.


فیگارو:

این روزنامه در صفحه اول خود به انتشار گزارشی درخصوص یک ماه فعالیت ترامپ پرداخته است. بر این اساس، فرمان‌ها و دستورات اجرایی دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا طی مدت یک ماه حضور وی در کاخ سفید، موجی از اضطراب توام با بلاتکلیفی و نگرانی را در میان مردم امریکا و جهان ایجاد کرده است. او که در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری و قبل از ورود به کاخ سفید وعده‌های بسیاری داده بود، اکنون طی یک ماه تصدی خود در مواجهه با دیواری از واقعیت‌ها، عملا موضع خود را در رابطه با بسیاری از این وعده‌ها تغییر داده است. وی در کمترین زمان پس از ادای سوگند ریاست‌جمهوری در روز اول بهمن ماه برابر با 20 ژانویه، دستورهایی صادر کرد که حتی رهبران اروپا و غرب را دچار سردرگمی کرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه