درخواست جامعه پرستاری از روحانی

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۲۵

نایب‌رییس دوم شورای عالی نظام پرستاری کشور، گفت: پرستاری یک دوره چهار ساله سخت را سپری کرده و حالا زمان جبران کاستی‌های این قشر سخت کوش فرا رسیده است.

به گزارش مهر، حسین پوپ گفت: پرستاری به حق استحقاق حضور بیشتر و موثرتر در اداره امور کشور به‌خصوص در نظام سلامت را دارد. پرستاری ثابت کرده است که در غالب سطوح و جایگاه‌ها می‌تواند به نحو شایسته مدیریت و نقش‌آفرینی کند. پرستاری توانایی حضور در بسیاری از رده‌های مدیریتی دارد چرا این ظرفیت به دلیل حضور کدخدا منشانه عده‌یی از گروهی خاص نادیده گرفته می‌شود و اجازه ابراز وجود به پرستاران داده نمی‌شود.

وی خطاب به رییس‌جمهور منتخب، اظهار داشت: آقای روحانی! نمایندگان پرستاری مانند سایر منتخبین کشور به صورت دموکراتیک انتخاب می‌شوند و اکثریت قاطع پرستاری از آنان حمایت کرده و می‌کنند پس قطعا بیش از منصوبین این حوزه مقبولیت و محبوبیت دارند. بیایید نگاه دولت را به این نمایندگان و خود جامعه فرهیخته پرستاری بهتر کنیم و آنان را بیش از پیش مقبول بدانیم، این بازوان توانمند حوزه سلامت و این نمایندگان شایسته، درد بیماران و نیازمندان را بیشتر درک کرده و بیشتر با آنان مأنوس بوده‌اند بنابراین بهتر می‌توانند در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها مجری باشند چراکه توجه‌شان بیشتر به مردم و بیماران معطوف است. لذا جا دارد از این پتانسیل بالقوه استفاده مناسب‌تری ببریم.

نایب‌رییس دوم شورای عالی نظام پرستار کشور، ادامه داد: آقای رییس‌جمهور! جامعه پرستاری با همه کم و کاستی‌ها و همه نا مهربانی‌ها که در حوزه سلامت به آنان روا داشته شده بازهم به کلیت سیاست‌های دولت تدبیر و امید و ادامه راه این دولت رأی مثبت دادند و با حضور در پای صندوق‌های رأی، دِین خود را به جامعه و دولت جناب عالی ادا کردند، حال انتظار ما این است که شما به این حمایت و به این شور و شعور سیاسی آنان پاسخ شایسته بدهید و با رفع تبعیض‌ها و بر طرف کردن موانع، عرصه خدمت رسانی آنان را توسعه داده و آنان را بیشتر در نظام سلامت سهیم بدانید.

مشاهده صفحات روزنامه