روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۹۵

  دیدار ظریف و سفیر قطر؛ ایرنا  وزیر امور خارجه در دیدار سفیر قطر در تهران گفت: ما با هرگونه فشار و تهدید علیه همسایگان توسط هر کسی باشد، مخالفیم. محمدجواد ظریف دیروز در دیدار علی بن احمد علی السلیطی سفیر قطر در تهران گفت: سیاست ایران در منطقه مشخص است. مسائل منطقه باید از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود و ما با هرگونه فشار و تهدید علیه همسایگان توسط هر کسی باشد مخالفیم. گسترش روابط دوجانبه به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری از دیگر محورهای گفت‌وگو در این دیدار بود.

  کشورهای اسلامی کمک‌های مالی خود را به میانمار قطع کنند؛ ایرنا   ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قطع کمک‌های مالی به دولت میانمار و استفاده از ابزارهای دیپلماتیک برای بسیج کردن جامعه جهانی در جهت سرکوب ارتش و اقلیت بودایی را از جمله اقدامات فوری جهت جلوگیری از نسل‌کشی مسلمانان میانمار عنوان کرد. وی اضافه کرد: در میانمار نیز خانم آنگ سان سوچی مدتی در زندان بود که بعد با کمک امریکا از زندان آزاد شد و به عنوان فردی انقلابی وارد قدرت شد اما در نهایت با حمایت ارتش میانمار و نیروهای بودایی این کشور جنگ خانمان‌سوز را علیه مسلمانان به پا کرد. این اقدامات امروز منتهی به وضعیت بسیار ناجوانمردانه و ضدحقوق بشر علیه مسلمانان میانمار شده است.

  روابط ایران و حماس به دوران اوج خود برگشته؛ مهر   رییس آژانس امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شده حماس با حمایت ایران در لبنان مستقر شده است. براساس ادعای وی، حماس بعد از گذشت بیش از سه سال از دوران سردی در روابط، برای مبارزه با اسراییل آماده شده است. این گروه یک مصیبت استراتژیک است که بین تلاش برای ترک مخاصمه با اسراییل و آشتی با مردم آنها و تسلیح مجدد خود گیر کرده است. آرگامان مدعی شده در سه سال گذشته بعد از سال ۲۰۱۴ و جنگ غزه، اسراییل آرام‌ترین دوره را در سه دهه اخیر تجربه کرده است. او هیچ اشاره‌یی به محل دقیق پایگاه حماس در لبنان نکرده و تنها مدعی شده که صلاح العاروری یکی از اعضای ارشد حماس در بیروت مستقر شده است. او بعد از خروج از قطر در ماه ژوئن نزد مقام‌های حزب‌الله رفته است.

  در صورت خروج یک‌جانبه از برجام، امریکا تنها خواهد ماند؛ ایسنا   پایگاه خبری تحلیلی میدل ایست آنلاین گزارش داد: موضع دولت امریکا در قبال توافق هسته‌یی از هم گسسته است و خروج این کشور از این توافق، واشنگتن را در میان متحدانش منزوی خواهد کرد در حالی که ایران قادر خواهد بود توافقی با روسیه و چین و قدرت‌های اروپایی داشته باشد. این پایگاه خبری در ادامه نوشت: هر چند نشانه‌ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا به‌دنبال راهی برای از بین بردن توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 است، متحدان اروپایی واشنگتن از موضع رکس تیلرسون وزیر امور خارجه ترامپ حمایت می‌کنند، کسی که در یک دولت از هم گسسته، حامی شناخته شده توافق هسته‌یی به‌شمار می‌آید.

  واکنش نیروی دریایی امریکا به بیانیه ارتش؛ ایلنا    نیروی دریایی امریکا در ادعایی بیانیه ارتش ایران را رد کرده و مدعی شده ایران به‌گونه‌یی دیگر حادثه روز چهارشنبه را بیان کرده است. براساس این گزارش نیروی دریایی امریکا اعلام کرد: روز چهارشنبه حادثه‌یی رخ داد که در آن یک کشتی کوچک ایرانی به فاصله ۷۵ مایلی یک دریایی قایق «یو‌اس‌اس تمپست» که یک قایق گشت‌زنی ساحلی است، نزدیک شده است. به ادعای نیروی دریایی امریکا، یک قایق دیگر نیروی دریایی امریکا که نزدیک‌تر بوده از طریق کشتی که با نیروی دریایی ایران در ارتباط است [به کشتی نیروی دریایی ایران] پیشنهاد کمک کرده‌اند.

  سیا اجازه تحقیقات درباره یازدهم سپتامبر نمی‌دهد؛ خانه‌ملت   محسن کوهکن‌ریزی نماینده لنجان در مجلس گفت: تا امروز سازمان‌های عریض و طویل اطلاعاتی امریکا نتوانسته‌اند ابعاد مختلف یازدهم سپتامبر را روشن کنند و در این راه به هیچ نهاد دیگری هم اجازه انجام تحقیقات ندادند. وی گفت: حمله یازدهم سپتامبر 2001 با 3 هزار کشته و هزاران زخمی بزرگ‌ترین حمله تروریستی تاریخ ایالات‌متحده محسوب می‌شود. نماینده لنجان در مجلس تاکید کرد: نتیجه قطعی شواهد موجود این است که عملیات تروریستی القاعده با هماهنگی حاکمیت ایالات‌متحده انجام گرفته است.

  فاطمیون انتقام شهیدحججی را گرفت؛ برنا   تیپ امام‌حسن(ع) لشکر فاطمیون در مرز عراق و سوریه در نزدیکی محل شهادت شهید حججی انتقام سختی از تکفیری‌های داعش گرفتند. یکی از فرماندهان گفت: فاطمیون در یک کمین غافلگیرانه توانستند انتقام شهید حججی را از خونخواران داعش بگیرند، در این حمله بیش از

30 نفر از تروریست‌های تکفیری به هلاکت رسیدند و تعداد زیادی ادوات و ماشین‌آلات از دشمن به جای مانده است.  وی خاطرنشان کرد: تکفیری‌های داعش در حالی غافلگیر شدند که تصور نمی‌کردند نیروهای فاطمیون در آن منطقه حضور داشته باشند.

  ارسال یک کتابچه از تخلفات نفتی دولت احمدی‌نژاد؛ خانه ملت  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: گزارش تخلفات احمدی‌نژاد به‌صورت یک کتابچه از سوی دیوان محاسبات در اختیار کمیسیون متبوعش قرار گرفته است. محمد حسینی با اشاره به ارسال تخلفات نفتی احمدی‌نژاد به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: مقرر شده اعضای کمیته کمیسیون بودجه که مسوول بررسی موضوع تخلفات نفتی احمدی‌نژاد هستند در هفته جاری با تشکیل نشستی این موضوع را بررسی کنند.

  هزینه روادید و بیمه اتباع افغانی همانند اتباع ایرانی است؛ ایلنا  مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در مراسم آغاز صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی تاکید کرد: جهت تسهیل ورود زائران، تقسیم‌بندی استانی شکل گرفته و مشخص شده که شهروندان هر استان از کدام مرز عبور کنند. اوایل هفته آینده اسامی هر استان برای عبور زائران از مرز اعلام می‌شود. وی ادامه داد: هزینه روادید و بیمه اتباع افغانی همانند اتباع ایرانی است و تفاوتی وجود ندارد. اتباع ایرانی از زمان اخذ ویزا به مدت ۳ماه حق خروج از کشور را دارند و زمان اقامت در عراق نیز ۲۰ روز است. مبلغ روادید ریالی است و نیازی به اخذ تامین دلار و ارزهای دیگر نیست و برای تامین مساله هماهنگی‌هایی با بانک مرکزی صورت گرفته است.

 

ارسال نظر