رایزنی برای ارائه مشترک خدمات در دفاتر پیشخوان و کافینتها
فارس|
رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: با توسعه اینترنت، حجم کار کافینتها کاهش یافته و از نظر درآمد ضعیف شدهاند که درحال رایزنی برای ارائه توأمان برخی خدمات در کافینت و دفاتر پیشخوان هستیم.
مهدی میرمهدی رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به مشکلات دفاتر خدمات اینترنتی (کافینتها) از تشکیل کارگروه ویژه برای ساماندهی و رفع مشکلات این دفاتر خبر داد. وی توضیح داد: با توسعه اینترنت و فراگیری ابزارهای شخصی متصل به اینترنت، حجم کار کافینتها بطور چشمگیری کاهش یافته و از نظر درآمد ضعیف شدهاند.
رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران افزود: در حال حاضر تنها در زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی کافینتها پرکار هستند و در باقی ایام سال کار چندانی ندارند. میرمهدی تصریح کرد: در حال حاضر برخی از خدمات متعلق به کافینتها هستند اما توسط دفاتر پیشخوان دولت ارائه میشود که معتقدیم هر کدام باید به حق خود فعالیت و درآمد کسب کنند.
وی ادامه داد: برای مثال خدماتی از جمله ثبتنام شناسنامه، کارت ملی و اتباع خارجی جزو فعالیت کافینتها است که توسط دفاتر پیشخوان ارائه میشود و درحال رایزنی با اتاق اصناف و استانداری برای ارائه توأمان این دفاتر در کافینت و دفاتر پیشخوان هستیم. رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران در پاسخ به این سوال که آیا این تفکر مخالف یکپارچگی ارائه خدمات و به معنی موازیکاری نخواهد بود؟ گفت: نوع فعالیت کافینتها و دفاتر پیشخوان متفاوت است. در کافینت مردم مراجعه میکنند و کار را خودشان انجام میدهند اما در دفتر پیشخوان اپراتور پشت سیستم کار را برای مراجعهکننده انجام میدهد و با توجه به نحوه انجام کار و قیمت، انتخاب با مردم باید باشد که به کدامیک مراجعه کنند.
میرمهدی تصریح کرد: به دلیل نوع ماهیت انجام کار، در کافی نتها قیمت ارائه خدمات پایینتر از دفاتر پیشخوان است.
وی تاکید کرد: سازمان اتباع خارجی که به صورت مستقیم زیر نظر وزارت کشور اداره میشود ارائه خدمت ثبت نام اتباع خارجی توسط کافینتها را به اتحادیه فناوران پیشنهاد کرده و درحال پیگیری این موضوع هستیم. میرمهدی خاطرنشان کرد: برای تشکیل کارگروه ویژه سازماندهی کافینتها از فعالان بازار کافینت و صاحبنظران این بخش برای مشارکت فعال دعوت شده که مشارکت مستقیم افراد درگیر با این بازار در رفع مشکلات آن تاثیر خواهد داشت.