اخبار
دستاوردهای تعامل «بانک شهر» با شهرداریها
معاون مالی و اداری شهردار تبریز با بیان اینکه تعامل بانک شهر با شهرداریها، دستاوردهای ماندگاری را بهدنبال داشته است، گفت: خدمات بانک شهر، همکاری سازنده با شهرداری و حوزههای شهروندی، موجب شده این بانک جایگاه متفاوتی در نظام بانکی داشته باشد.
به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی، مظفر سلیمانی با بیان این مطلب اظهار کرد: بانک شهر در کمتر از یک دهه فعالیت بانکی، موفق شده بهصورت عملی، در توسعه و عمران کلانشهرها تاثیرگذار باشد. وی افزود: بخش قابلتوجهی از پروژههای عمرانی سالهای اخیر، محصول تعامل شهرداری تبریز و بانک شهر است که دستاوردهای آن بهویژه در مناطق کمبرخوردار کاملا بارز است.
معاون مالی و اداری شهردار تبریز همچنین با بیان اینکه خلاقیت در خدمات، از امتیازاتی است که موجب پیشتازی بانک شهر شده، خاطرنشان کرد: سیستم سنتی در نظام بانکی، نمیتواند پاسخگوی سرعت و ضرورتهای هزینه و زمان شود؛ راهاندازی شهرنتها و ارائه خدمات شبانهروزی، ایده مهمی است که توانسته دشواری دسترسی به خدمات بانکی را بهویژه در برخی دورههای پرتراکم سال، مرتفع کند.
سلیمانی راهاندازی پیشخوانهای شهرنت را از دیگر مزیتهای بانک شهر خواند و افزود: باید درنظر داشت که نمایشگاههای تخصصی بینالمللی، فرصتی برای تبادل حوزههای فرهنگی، صنعتی و خدماتی است؛ حضور واحدهای بانکی در چنین نمایشگاههایی میتواند سرعت و کیفیت تعامل بخشهای خصوصی و نهادهای عمومی را ارتقا دهد.
معرفی فرصتهای سرمایهگذاری در پاسارگاد
پانل تخصصی گروه مالی پاسارگاد با عنوان «معرفی فرصتهای سرمایهگذاری گروه مالی پاسارگاد» در نهمین نمایشگاه فرصتهای سرمایهگذاری کشور و چهارمین نمایشگاه بینالمللی بورس، بانک، بیمه و خصوصیسازی (Kish Invex 2017)، روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه در مجموعه همایشهای جزیره کیش، سالن ابنسینا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، در این پانل تخصصی محمد پورغلامعلی رییس اداره بانکداری اختصاصی و شرکتی بانک پاسارگاد درخصوص ایجاد تعاملات صحیح با تامین مالیکنندگان خارجی گفت: ایجاد تعاملات صحیح با تامین مالیکنندگان خارجی برای معرفی پتانسیل سرمایهگذاری، آگاهی از شرایط عمومی کسب و کار در کشور، ارائه خدمات بانکی و مرتبط، از اصلیترین نقشهای موسسات پولی و مالی در اقتصادهای رو به توسعه است. وی ادامه داد: از ویژگیهای گروه مالی پاسارگاد میتوان به حضور در بخش واقعی و مالی اقتصاد، توجه به اسناد بالادستی در سازماندهی محورهای کسب و کار، توجه به زنجیره ارزش در ایجاد کسب و کار، توجه به مسوولیتهای اجتماعی و... اشاره کرد. سپس نمایندگان هر یک از شرکتهای گسترش انرژی پاسارگاد، میدکو، فناپ، نسیم سلامت پاسارگاد و شناسا به معرفی فرصتهای سرمایهگذاری، خدمات، طرحها و پروژههای حال و آینده خود پرداختند.
گفتنی است گروه مالی پاسارگاد در نهمین نمایشگاه فرصتهای سرمایهگذاری کشور و چهارمین نمایشگاه بینالمللی بورس، بانک، بیمه و خصوصیسازی (Kish Invex 2017) که از ۸ الی ۱۱ آبانماه در مرکز نمایشگاههای بینالمللی جزیره کیش برپاست فعالانه حضور دارد و حامی مالی برگزاری این رویداد است. در این نمایشگاه برخی شرکتهای این گروه مالی شامل بانک پاسارگاد، گسترش انرژی پاسارگاد، میدکو، فناپ، بیمه پاسارگاد، نسیم سلامت پاسارگاد، شناسا و پرداخت الکترونیک پاسارگاد به معرفی خدمات و پروژههای خود میپردازند. در دوره جاری این نمایشگاه بیش از ۲۷۰ مجموعه داخلی و ۷۰ شرکتکننده از بیش از ۲۵ کشور در ۲۱ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی حضور دارند و همزمان با برپایی این نمایشگاه بیش از ۲۴ همایش و نشست تخصصی با حضور هیاتهای عالیرتبه داخلی و خارجی، نمایندگان شرکتهای سرمایهگذاری و علاقهمندان در حال برگزاری است.
تکذیب کاهش کارمزد نمایندگان بیمه در شخص ثالث
رییس کل بیمه مرکزی شایعه اخیر بین نمایندگان بیمه درباره کاهش یافتن کارمزد نمایندگان از محل فروش بیمهنامه شخص ثالث را تکذیب کرد و آن را دروغ محض خواند.
عبدالناصر همتی با حضور در غرفه ایبِنا در بیستوسومین نمایشگاه بینالمللی مطبوعات در خبری اختصاصی به ایبِنا، گفت: امروز شایعه کردهاند که بیمه مرکزی کارمزد نمایندگان بیمه را کاهش داده است که دروغ محض است.
وی اظهار کرد: در آییننامه ۱۸ قانون جدید بیمه شخص ثالث که در هفته جاری در هیات دولت به تصویب رسید، نحوه تعیین نرخ بیمه را از جمله در زمینه هزینه خسارت، هزینههای اداری و همچنین کارمزد نمایندگان تعیین کردیم.
رییس شورای عالی بیمه توضیح داد که منظور از این تفکیک تعیین اسکلت حق بیمه شخص ثالث بوده است بدین معنا که ۶درصد از هزینه بیمهنامه شخص ثالث مربوط به کارمزد نمایندگان میشود؛ این موضوع بدان مفهوم نیست که شرکتهای بیمه ۶درصد کارمزد به نمایندگان بدهند.
همتی تاکید کرد: براساس نرخ مصوب شورای عالی بیمه، کارمزد نمایندگان مانند سابق است و تغییری نکرده و ادعای مطرح شده ناشی از اشتباه در برداشت از سوی دوستان در شبکه نمایندگی بیمه است.
وی تاکید کرد که ۶ درصد اعلام شده تنها معیاری برای تعیین حق بیمه شخص ثالث است و تعدیل نرخ کارمزد نمایندگان در دستور کار نیست.