هدایت دانشآموزان به سمت کارآفرینی
نخستین سمینار آموزشی کارآفرینی ویژه دانشآموزان استان فارس با حضور یک هزار و 350 دانشآموز دختر و پسر مقطع تحصیلی دبیرستان و مدیران، معلمان و مشاوران مقاطع مختلف تحصیلی چهار ناحیه شهر شیراز در محل اتاق شیراز برگزار و دانشآموزان با جنبههای تقویت کارآفرینی آشنا شدند.
نائب رییس سازمان ملی کارآفرینی کشور معتقد است کارآفرینی نیروی محرک قوی در توسعه اقتصادی است و فرآیند کار آفرینی نیازمند خلاقیت، ایدهپردازی و ابداع روشهای نوین است. یلدا راهدار در این سمینار گفت: معلمان و خانوادهها باید دانشآموزان را به سمت کارآفرینی هدایت کنند تا در آینده شاهد نسل پویا و موفقتری باشیم.
او بیان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی نیروی تحصیلکرده، مهندس و پزشک در جامعه وجود دارد که نمیتوانند شغل ایجاد کنند در حالی که اگر این استعدادها در مسیر درست هدایت شده بود امروز با انبوهی از
فارغالتحصیلان بیکار روبهرو نبودیم. راهدار افزود: کارآفرینی نیروی محرک قوی در توسعه اقتصادی است و فرآیند کار آفرینی نیازمند خلاقیت، ایدهپردازی و ابداع روشهای نوین است. به گفته او، دانشآموزان باید با تصمیمگیری آگاهانه و صحیح آینده خود را تضمین کنند. اگر مسیر درست انتخاب نشود آینده متناسب با توانمندی، رضایت فردی و نیازهای جامعه محقق نمیشود.
راهدار افزود: دانشآموزان باید مسیر انتخاب رشته و زندگی خود را مبتنی بر آینده پژوهشی تعیین کنند تا در آینده بتوانند با تاکید بر توانمندیهای خود به عنوان یک کارآفرین موفق باشند. همچنین دانشآموزان باید به خوبی خود را شناخته، استعدادها و تواناییهای خود را تقویت و در راستای ایدهپردازیهای خلاقانه تلاش و همت کنند.
نائب رییس سازمان ملی کارآفرینی با بیان اینکه کارآفرینی نیاز زندگی آینده است، عنوان کرد: کارآفرینی خلق بینشی ارزشمند از هیچ، فرآیند دستیابی به فرصتها و شکلی پویا از رفتار اقتصادی اجتماعی است که افراد را قادر به انجام یک فعالیت جدید میکند. به گفته او، نظام آموزشی، خانواده و خود دانشآموزان نقش مهمی در آموزش و هدایت نسل آینده و ورود آنها به بازار کار دارند. فرآینده آموزش و هدایت افراد به سمت بازار و کسب و کار تحت عوامل مختلفی از جمله تکنولوژی و علم قرار دارد.
راهدار افزود: ورزش و هنر دو مقوله مهم است که میتواند زمینه بروز ایدهها و خلاقیتهای فراوانی در دانشآموزان باشد. آموزش و پرورش و خانوادهها باید به علایق و توانمندیهای دانشآموزان دراین زمینه توجه کنند.