200 خانه و خودروی سازمانی همچنان در اختیار مدیران سابق شهرداری

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۲۷۰

شهردار تهران با بیان اینکه با توجه به بودجه‌ دولت برای سال آینده، وضعیت اقتصادی در سال 98 پیچیده است، گفت: لازم است که خود را برای شرایط سخت‌تر آماده کنیم. مجموعه شهرداری باید هزینه‌های اضافه را کم کند. وضعیت امروز ما مانند آن پسر حاجی است که ورشکست شده، اما همچنان ولخرجی می‌کند.به گزارش ایسنا، حناچی در جلسه شورای معاونان و مشاوران با شهردار تهران ادامه داد: چه معنایی دارد که شهرداری بزرگ‌ترین مجموعه حمل و نقل خودروی داخل سازمانی را داشته باشد یا 200 واحد مسکونی و خودروی سازمانی در اختیار افرادی باشد که چندین نسل از مدیریت و همکاری ایشان در شهرداری می‌گذرد، اما همچنان در منازل مسکونی شهرداری ساکن هستند و از خودروهای شهرداری استفاده می‌کنند، تمامی این موارد باید ساماندهی شوند.شهردار تهران با انتقاد از برخی اختلاف‌نظرها و کشمکش‌ها در درون مدیریت شهری گفت: اگر قرار باشد که من وقت عمده خود را صرف حل مشکلات داخلی سازمان کنم، دیگر به سایر مشکلات نمی‌توانم رسیدگی کنم. ما یک تیم و یک خانواده هستیم که باید به همدیگر کمک کنیم مشکلات برطرف شود.حناچی با اشاره به برخی از مجموعه‌های شهرداری یادآور شد: اگر برخی از این مجموعه‌ها در اختیار بخش خصوصی بود درآمد زیادی تولید می‌کرد، اما متاسفانه ما از این مجموعه‌ها نمی‌توانیم به خوبی استفاده کنیم که باید فکری به حال آن کرد.شهردار تهران بر اصلاح ساختار شهرداری تاکید کرد و گفت: به نظر من هیچ جراحی نمی‌تواند روی خود یک عمل سخت انجام دهد. به نظر می‌رسد برای جراحی در ساختار شهرداری باید به سراغ کسانی برویم که تجربه این کار را داشته‌اند و از آنها کمک بگیریم.همچنین شهردار تهران روز گذشته در مراسم امضای قرارداد خرید ۳۷۶ واگن مترو توسط شهرداری تهران از کنسرسیوم واگن پارس و یک شرکت چینی خبر داد و گفت: اکنون موافقتنامه قرارداد امضا می‌شود و این به آن معنا است که توافق اولیه‌ای برای این قرارداد انجام می‌دهیم.شهردار تهران با بیان اینکه سهم مترو اکنون در حمل و نقل شهری تهران با وجود همه سرمایه‌گذاری‌ها ۱۴ درصد است، اظهار کرد: اگر همه برنامه‌ریزی‌ها به نتیجه برسند این سهم باید به ۵۰ درصد برسد. اکنون روزانه حدود ۲.۵ میلیون سفر شهری در مترو داریم که ایده‌آل‌مان افزایش آن تا 7 میلیون سفر موثر است.

حناچی ادامه داد: جلوگیری از آلودگی هوا و ترافیک در کلان‌شهرهای دنیا هیچ راهی جز کاهش حمل و نقل شخصی و جایگزینی پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو ندارد. وی با اشاره به خط 7 مترو که تاکنون ساخته شده تصریح کرد: برای اینکه سرفاصله‌ها را در این خطوط به حداقل برسانیم، دو هزار کسری واگن داریم و همه تلاش‌ها در جهت تامین این کسری است. واگن‌هایی را که امروز درخصوص آنها توافق کردیم، می‌توانستیم به شرکت واگن‌سازی تهران ارجاع دهیم اما تلاش ما این است که از همه ظرفیت کشور استفاده شود. قاعدتا همه راه‌های حمل و نقل اعم از هوایی، قطار و اتوبوس قابلیت سرمایه‌گذاری دارند.