اخبار
دستگیری ۲۰ دلال بازار ارز
رییس پلیس پایتخت از دستگیری ۲۰ دلال ارز در پایتخت خبر داد و تاکید کرد که اعلام قیمت کاذب و دروغین برای ارز ممنوع است و پلیس در فضای مجازی نیز با آن برخورد میکند. سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد که پیش از ظهر امروز در پلیس پیشگیری پایتخت اجرا شد، درباره اقدامات انجام شده از سوی پلیس در بازار طلا و ارز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۹۰ دلال ارزی در زندان هستند و همانطور که میدانید از ماهها پیش طرح ویژه برخورد با دلالان در پایتخت اجرا شد. رحیمی افزود: اما اخیرا نیز گزارشهایی از فعالیت تعدادی از دلالان در نقاط مختلف دریافت کردیم که صبح امروز در عملیاتی ۲۰ نفر از این افراد دستگیر شدند و در صورتی که فعالیت دلالان ادامه داشته باشد قطعا پلیس اقدام به برخورد با آنان خواهد کرد. رحیمی با بیان اینکه پلیس با فعالیت صرافیهای غیرمجاز نیز در هماهنگی با بانک مرکزی و دستگاه قضایی مقابله کرده است، گفت: امروز دیگر میتوان گفت که هیچ صرافی غیرمجازی فعال نیست و تمامی غیرمجازها پلمب شدهاند اما اگر باز هم بانک مرکزی درخواستی برای برخورد با صرافیهای غیرمجاز داشته باشد با آن برخورد خواهیم کرد. رحیمی با بیان اینکه با اقدامات دلالان و مخلان بازار ارز در فضای مجازی نیز برخورد میشود گفت: تعدادی سایت و کانال که اقدام به نرخ کاذب ارز یا تشویش در بازار ارز کرده بودند که شناسایی و مسدود شده و گردانندگان آنها نیز احضار شدند. رییس پلیس پایتخت تاکید کرد که اعلام قیمت کاذب و دروغین برای ارز ممنوع است و پلیس در فضای مجازی نیز با آن برخورد میکند.
کتب درسی، تنها مرجع آموزشی نیستند
رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با تاکید بر اینکه تنها کتابهای درسی نباید مرجع آموزش باشند گفت: باید به مکملها و شرکای کتاب درسی اهمیت بیشتری بدهیم. در حال حاضر علاوه بر مجلات رشد، ناشران نیز کتب استاندارد خوبی تالیف و ترجمه میکنند که اگر در راستای اسناد تحولی باشد باید به آن بها بدهیم. حجتالاسلام علی ذوعلم درباره درخواستها و تقاضای دستگاهها برای ورود مفاهیم مختلف به کتب درسی عنوان کرد: این تقاضاها چندین سال است که مطرح است. گاهی دستگاهها از ما توقع دارند که صرفاً نام خودشان مطرح شود که باید نسبت به آن ملاحظاتی داشته باشیم. میزان نیاز دانشآموز به یک دستگاه ضروری و لازم است. قطعا برخی دستگاههای خدمت رسان وجود دارند که پیوند بیشتری با زندگی آینده دانشآموزان دارند. گاهی هم کاری به دستگاه نداریم بلکه موضوع برای ما مهم است؛ مانند محیط زیست، پیشگیری از جرم، مباحث بهداشتی، سبک زندگی و معارف دینی از این جمله هستند. او با تاکید بر اینکه البته بخشی از نیازهای نسل نوجوان نه از طریق کتب درسی بلکه از طریق مجلات و سایت رشد پاسخ داده میشود اظهار کرد: تنها کتاب درسی نیست که مباحث تربیتی را منتقل میکند. مجلات رشد و کتب انتشارات مدرسه هم هست و حتماً باید بخشی از اهداف تربیتی و آموزشی در قالب کتبی و مجلاتی که در اختیار نوجوانان قرار میگیرند را منتقل کنیم. باید به عنوان مثال فهرستی با هزار عنوان کتاب داشته باشیم که در کتابخانه همه مدارس با رعایت عدالت آموزشی وجود داشته باشد.