بررسی صلاحیتهای حرفهای معلمان
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبهبندی معلمان مراحل نهایی خود را برای تصویب و اجرا طی میکند گفت: رتبهبندی معلمان در بودجه ۹۸ دیده شده و اصرار ما این است که نهایی شود؛ این طرح حتماً افزایش حقوق معلمان را به دنبال دارد. مهدی نوید ادهم درباره رتبهبندی معلمان توضیحاتی ارایه و اظهار کرد: رتبهبندی دو بخش دارد نخست تبیین موضوع و ابعاد آن، شرایط و ضوابط افراد برای احراز رتبه و دوم چارچوب تامین منابع مالی است که باید به تایید دولت برسد و در مجلس تصویب شود. او افزود: خوشبختانه این فرآیند طی شده و مراحل نهایی خود را میگذراند. ما شرایط و ضوابط را در شورای عالی تنظیم کردیم و منتظر هستیم تا مصوبه دولت و مجلس که نهایی شد در اختیار ما قرار بگیرد و اگر نیاز به بازنگری وجود دارد آن را انجام داده و به تصویب صحن علنی شورای عالی برسانیم. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیار امیدوار هستیم در سال ۹۸ با تخصیص اعتبارات بتوانیم رتبهبندی را عملیاتی کنیم گفت: شاخصهایی که برای دریافت رتبه مورد نظر است را بهشدت با ماموریتهای معلمی گره زدیم و بر شایستگیهای معلمی مبتنی کردهایم. نوید ادهم به ایسنا گفت: به عنوان مثال اگر قبلاً ارایه مقاله علمی، جزو امتیازات برتر بود؛ اینبار و در متن جدید رتبهبندی بیشتر به مهارتهای معلمی از قبیل تدریس معلم و روش ارایه خدمات آموزشی تربیتی به دانشآموزان توجه شده است. به این ترتیب معلم خوب و توانمند که مسوولیتهای معلمی خودش را به خوبی ایفا میکند میتواند این رتبهها را کسب کند. او با اشاره به اینکه درس پژوهی اولویت و اعتبار بیشتری نسبت به پژوهشهای علمی و مقاله دارد گفت: رتبهبندی معلمان در بودجه ۹۸ دیده شده و اصرار ما این است که نهایی شود؛ این طرح حتماً افزایش حقوق معلمان را به دنبال دارد. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره نحوه احراز صلاحیتهای معلمی نیز گفت: یک روش خود اظهاری است و ما علاوه بر آن مکانیسمهایی را نیز طراحی کردیم تا گروههای ارزیاب به بررسی صلاحیتهای حرفهای معلمان بپردازند.