دو خدمت جدید اتاق تهران به فعالان بخش خصوصی

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۳۰۱

مدیر عضویت، کارت بازرگانی و گواهی مبدا اتاق بازرگانی تهران از اضافه شدن دو خدمت جدید «اخذ کد اقتصادی» و «اخذ گواهی ارزش افزوده» به میز خدمات ثبت شرکت‌ها در اتاق تهران خبر داد.

به گزارش اتاق بازرگانی تهران، اعظم رضایی اعلام کرد که از ابتدای شهریور ماه امسال تا 18 آبان ماه، به حدود 280 نفر از اعضای اتاق تهران، خدمات ثبتی از طریق میز ثبت شرکت‌ها ارایه شده است. او توضیح داد که خدمات تاسیس شرکت، پلمب دفاتر قانونی، اظهارنامه دفتر ثبت تجاری، خدمات صورتجلسات تغییرات شرکت‌ها، ثبت برند، ثبت اطلاعات کارت بازرگانی و کارت عضویت، پرداخت اینترنتی متقاضیان و مشاوره صدور کارت، در شمار خدمات ثبتی ارایه شده به اعضای اتاق تهران قرار دارد و به تازگی دو خدمت جدید «اخذ کد اقتصادی» و« اخذ گواهی ارزش افزوده» نیز به این خدمات افزوده شده است.  رضایی درباره نحوه دریافت کد اقتصادی توسط واحد ثبت شرکت‌ها گفت: اعضای اتاق تهران باید مدارک مورد نیاز برای دریافت کد اقتصادی را به واحد ثبت شرکت‌ها تحویل دهند، چنانچه مدارک کامل باشد، برای متقاضی، وکیل در نظر گرفته می‌شود و این وکیل صفر تا صد مراحل آن را طی می‌کند و بدین‌ترتیب، کد اقتصادی به متقاضیان تحویل داده می‌شود. برای اخذ گواهی ارزش افزوده هم همین فرآیند طی می‌شود. او افزود: در حوزه خدمات تاسیس شرکت نیز تمام مراحل از ثبت اطلاعات در سیستم تا تحویل پیش‌نویس آگهی به متقاضی از سوی واحد ثبت شرکت‌ها که در اتاق تهران مستقر است، انجام می‌گیرد. لازم است توضیح داده شود که خدمات مربوط به تاسیس شرکت به شرکت‌هایی ارایه می‌شود که در موضوع فعالیت آنها، واردات و صادرات قید شده باشد؛ البته امکان تغییر و اصلاح موضوع فعالیت شرکت وجود دارد. ارایه خدمات ثبتی به اعضای حقیقی و حقوقی و به‌طور کلی، صاحبان کسب و کار از اواخر سال 1395 در اتاق تهران آغاز شد. با ایجاد این میز خدمت، دارندگان کارت بازرگانی و عضویت اتاق تهران برای انجام این امور نیازی به مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها ندارند. ضمن آنکه، صاحبان بنگاه‌ها برای انجام امور ثبتی بنگاه‌های خود صرفا هزینه‌های ثبتی را پرداخت می‌کنند و اتاق تهران از بابت ارایه این خدمت هیچ هزینه‌ای از اعضا دریافت نمی‌کند.