واتس‌آپ صحنه تبلیغات نمی‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۰۰:۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۶۱۷۰۴
واتس‌آپ 
صحنه تبلیغات نمی‌شود

وال استریت ژورنال| گزارش‌ها حاکی از آن است که کمپانی فیس‌بوک از برنامه‌های خود برای نمایش تبلیغات در پلتفرم پیام‌رسان واتس‌آپ منصرف شده است. این در حالی است که طی ۱۸ ماه قبل برنامه فیس‌بوک برای عرضه تبلیغات در واتس‌آپ سبب شد موسسان این پیام‌رسان از سمت خود استعفا دهند. به گزارش ایرنا، فیس‌بوک برنامه‌های خود را برای واگذاری فضای تبلیغاتی در پلتفرم پیام‌رسان واتس‌آپ کنار گذاشته است. بر اساس گزارش رسانه‌های خبری، همین تصمیم فیس‌بوک برای آوردن تبلیغات به پلتفرم این اپلیکیشن بود که حدود دو سال پیش سازندگان این اپ را برآن داشت تا از شرکت جدا شوند. موسسان واتس‌آپ در یک پست وبلاگی در ۲۰۱۲ میلادی ارایه تبلیغات در پیام‌رسان را اهانتی به هوش کاربر نامیده و اعلام کرده بودند هدفشان ارایه یک محصول با هدف گسترش تبلیغات نبوده است. به نقل از منابع آگاه، واتس‌آپ در ماه‌های اخیر تیمی اختصاصی را که برای تعیین بهترین راه ادغام تبلیغات در این پلتفرم تشکیل شده بود، منحل کرد و کار این تیم از کد واتس‌آپ حذف شد. با این حال به گفته یکی از نمایندگان فیس‌بوک این شرکت همچنان برنامه‌ اضافه کردن تبلیغات به بخش استاتوس (status) واتس‌آپ را در سر دارد هر چند هنوز جدول زمانی خاصی برای اجرای آن اعلام نشده است. این غول فعال در حوزه رسانه‌های اجتماعی مدت‌هاست که به فکر کسب درآمد از پلتفرم واتس‌آپ است که در سال ۲۰۱۴ آن را به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خرید. فیس‌بوک می‌گوید که در حال حاضر بیشتر روی قابلیت‌هایی متمرکز شده است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کند و تمرکز واتس‌آپ ساختن ویژگی‌های مختلف برای کاربران تجاری است.این اواخر واتس‌آپ قابلیتی ارایه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد تا کاتالوگی از محصولات خود در اپلیکیشن بسازند.