در شهر

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۰۵۳

جابه‌جایی 5 میلیون مسافر  طی هفته گذشته با مترو

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره آمار مسافران پایتخت با توجه به لغو طرح ترافیک اظهار داشت: آمار مسافران مترو با لغو طرح ترافیک نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه در برخی از خطوط 5 تا 10 درصد بیشتر هم شده است. وی گفت: احتمالاً شلوغی خیابان‌ها و نارضایتی مردم از ترافیک در سطح معابر یکی از دلایل افزایش مسافران مترو به دلیل لغو طرح ترافیک است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به اینکه در حال حاضر شلوغ‌ترین خط مترو کدام خط است؟ گفت: ‌خط یک به دلیل قرار گرفتن در مسیر مراکز اداری، مالیاتی، بازار و دادگاه‌ها شلوغ‌ترین خط محسوب می‌شود و بعد از آن به ترتیب خطوط 2، 4 و 3 شلوغ‌ترین خطوط مترو هستند. نوبخت گفت: خلوت‌ترین خط مترو خط 6 است و پیش‌بینی می‌کنیم با تکمیل شدن این خط آمار مسافران آن بیشتر شود. طی هفته گذشته حدود 5 میلیون مسافر با مترو تهران جابه‌جا شده‌اند که البته این آمار نسبت به قبل از شیوع کرونا که روزانه میانگین یک میلیون و 850 هزار مسافر بود کاهش یافته است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به فعالیت دستفروشان در مترو پایتخت گفت: از شهروندان و مسافران مترو درخواست داریم از دستفروشان خرید نکنند چرا که این مساله سبب استمرار حضور دستفروشان در مترو خواهد شد و با موضوع رعایت فاصله‌ اجتماعی منافات دارد. حضور دستفروشان در مترو توانایی ما را جهت مقابله با کرونا کاهش می‌دهد بنابر این از شهروندان درخواست داریم از دستفروشان خرید نکنند.

  سهم شهرداری تهران  از اوراق مشارکت ۹۹

شهرداری تهران پس از وصول اوراق مشارکت ۱۳۹۷ و تحقق اوراق مشارکت ۱۳۹۸، حال به دنبال پیگیری و افزایش سقف اوراق مشارکت ۱۳۹۹ برای هزینه کرد در حمل و نقل عمومی پایتخت است. به گزارش ایسنا، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به وصول تمامی اوراق مشارکت ۱۳۹۷ بیان کرد: در حال حاضر اوراق مشارکت ۱۳۹۸ محقق شده است که فقط اشکالات مختصری درباره وثیقه وجود دارد که شهرداری تهران درحال رفع این مشکل است. او درباره اوراق مشارکت ۱۳۹۹ نیز توضیح داد: اوراق مشارکت ۱۳۹۹ از طریق وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه درحال پیگیری است تا هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد. هنوز رقم قطعی برای اوراق مشارکت ۱۳۹۹ به شهرداری اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود که این رقم حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان باشد. البته وزارت کشور تا سقف ۳۰۰۰میلیارد تومان برای اوراق مشارکت ۱۳۹۹ پیش‌بینی کرده‌ است. شهرداری تهران تلاش می‌کند که سقف اوراق مشارکت ۱۳۹۹ بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای هزینه کرد در حمل و نقل عمومی باشد.

جزییات تخصیص سوخت  به آژانس‌ها بر اساس پیمایش

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور آخرین جزییات تخصیص سهمیه سوخت به آژانس‌های تاکسی تلفنی بر اساس پیمایش را تشریح کرد. مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباه تخصیص سوخت به آژانس‌های تاکسی تلفنی بر اساس پیمایش گفت: بر اساس مصوبه کارگروه تخصیص سوخت به ناوگان عمومی، کلیه ناوگانی که مشمول دریافت سهمیه هستند حتما باید به سامانه ثبت پیمایش مجهز باشند و آژانس‌های تاکسی تلفنی نیز از این موضوع مستثنی نیستند؛ اما چون زیرساخت لازم در این آژانس‌ها نبود در چند نوبت مقرر شد که پیمایش اتفاق بیفتد. وی افزود: در آخرین مرحله مقرر شد از 20 مردادماه سال جاری پیمایش این دسته از ناوگان عمومی ثبت شود و تخصیص سهمیه سوخت متناسب با پیمایشی که انجام می‌شود داده شود، ولی اینکه اجرایی می‌شود یا خیر؟ موضوعی است که منتظریم تصمیم نهایی کارگروه اعلام شود. به گفته ضامنی، قطعا اگر نهایی شود و تمدیدی درنظر گرفته نشود پیمایش از تاریخ 20 مردادماه محاسبه خواهد شد و تخصیص سوخت برای ماه بعدی بر این مبنا خواهد بود؛ لذا تابع مصوبات کارگروه هستیم که اگر این تاریخ تمدید نشود 20 مرداماه تاریخ مبنا درنظر گرفته می‌شود. وی ادامه داد: بی تردید آژانس‌هایی سهمیه می‌گیرند که پیمایش دارند. از طرفی هم عامل تشویقی در کارگروه به تصویب رسیده است که گفته شده آن دسته از آژانس‌هایی که پیمایش آنها به ثبت برسد تا سقف 300 لیتر متناسب با پیمایشی که انجام می‌دهند می‌توانند از سهمیه برخوردار شوند. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره بهره‌گیری از سامانه‌های ثبت پیمایش و آماده‌سازی آنها نیز گفت: در شهرهای مختلف سامانه‌های مختلفی وجود دارد که پیمایش را انجام می‌دهند. دفاتر آژانس‌ها مجهز شده‌اند و بخشی از آنها زیرنظر اصناف کار می‌کنند که همکاران در وزارت صمت سامانه مدنظر خود را فعال می‌کنند و بخشی در حوزه شهرداری‌ها هستند که برخی شهرها سامانه‌هایی دارند که می‌توانند با آنها پیمایش را احصا کنند. وی افزود: پیشرفت پروژه در ناوگان زیرمجموعه شهرداری‌ها خوب بوده و این بخش آمادگی دارند که پیمایش را احصا کرده و اعلام کنند؛ اما در مورد آژانس‌های زیرمجموعه اصناف خود اتاق اصناف باید پیشرفت کار را اعلام کند. با توجه به اینکه عمده دفاتر آژانس‌ها زیرمجموعه اصناف هستند، باید پیشرفت پروژه توسط اتاق اصناف اعلام شود تنها یک‌چهارم آژانس‌ها زیر مجموعه شهرداری‌ها هستند و مابقی زیرمجموعه اصناف در حوزه شهرداری‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.