بررسی آموزش حضوری برای کلاس اولیها
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاس حضوری برای کلاس اولیها گفت: ما میدانیم همه دانشآموزان، آموزش را دریافت میکنند، اما چون با آنها ارتباط رو در رو نداریم، اطمینان از یادگیری آنها یک چالش اساسی است که باید به آن توجه شود. رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به توصیه وزیر آموزش و پرورش مبنی بر آموزش حضوری برای کلاس اولیها گفت: موضوع آموزش کلاس اولیها خیلی حائز اهمیت است، زیرا دانشآموزان کلاس اولی برای اولین بار است که با دنیای مدرسه آشنا میشوند و مهارتهای پایه خواندن، نوشتن و حساب کردن را در همین پایه تحصیلی میآموزند. وی در ادامه با اشاره به اهمیت یادگیری رو در رو در کلاس اول ابتدایی گفت: این مهارتها مقدمه همه یادگیریهای بعدی است و اگر این یادگیریها در پایههای اول ضعف داشته باشد، تاثیر منفی در سایر سالهای تحصیلی به جای میگذارد. از این رو در دستورالعمل آموزشی که تهیه کرده بودیم، پیشبینیمان این بود در همه مناطق حتی در مناطق قرمز نیز دانشآموزان کلاس اول یک یا دو روز در هفته آن هم در ساعتهای محدودی به صورت گروههای کوچک چند نفره در مدرسه حضور داشته باشند و بتوانند به صورت رودررو آموزش را دریافت کنند. معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه شرایط کرونا قابل پیشبینی نیست و ما خیلی نگران میزان یادگیری کلاس اولیها هستیم، بنابراین طبق تاکید وزیر آموزش و پرورش ما به دنبال این هستیم شرایطی را فراهم کنیم تا از طریق آن مطمئن شویم، دانشآموزان کلاس اول برای یادگیری مشکلی ندارند. وی با بیان تفاوت آموزش الفبا از طریق آموزش مجازی و حضوری تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته دو سوم از سال تحصیلی سپری و کلاسها تشکیل شده بود و دانشآموزان معلم خود را میشناختند، اما تصور اینکه دانشآموزان کلاس اولی که تا به حال مدرسه نرفتهاند، از طریق گوشی موبایل حروف الفبا، نوشتن یا مهارتهای ارتباطی و اجتماعی را یاد بگیرند، یک مقدار غیرواقعبینانه است. سایر کشورها نیز روی بحث پیش دبستانی و ابتدایی و حضور دانشآموزان تاکید خیلی زیادی داشتند، از این رو ما نیز دنبال راهکارهایی هستیم تا بتوانیم موضوع اطمینان از یادگیری در کلاس اولیها را تحقق ببخشیم.