اخبار
توییتر ۸۰۹ میلیون دلار غرامت میپردازد
توییتر قبول کرده تا پرداخت ۸۰۹ میلیون دلار شکایت دستهجمعی سهامداران این شرکت را تسویه کند. این شکایت در سال ۲۰۱۶ میلادی ثبت شده بود. به گزارش مهر به نقل از رویترز، توییتر روز گذشته اعلام کرد مبلغ ۸۰۹.۵ میلیون دلار غرامت برای تسویه شکایت دستهجمعی سهامدارانش میپردازد. در این شکایت ادعا شده بود این شبکه اجتماعی درباره میزان استفاده کاربران از پلتفرم، سرمایهگذاران را فریب داده است. این تسویه در حالی انجام شد که مدت زمان کوتاهی تا برگزاری دادگاه آن باقی مانده بود اما در جلسه دادخواهی که در ۱۷ سپتامبر برگزار شده بود جون تایگر قاضی دادگاهی در اوکلند کالیفرنیا زمان برگزاری دادگاه را تا اواخر نوامبر به تأخیر انداخت. براساس شرایط تسویه، ریچارد کوستولو مدیر ارشد اجرایی سابق و آنتونی نوتو مدیر امور مالی سابق توییتر هیچ اتهامی را قبول نکردهاند. توییتر اعلام کرد احتمالاً از سرمایه در دسترس خود برای پرداخت غرامت در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی استفاده میکند. در سال ۲۰۱۶ میلادی سهامداران توییتر این شرکت را متهم کردند درباره میزان استفاده کاربران از پلتفرم آنها را گمراه کرده و در نتیجه قیمت سهام را بهطور مصنوعی افزایش داده است. طبق این شکایت توییتر از اواخر ۲۰۱۴ میلادی ارایه گزارش «میزان بازدید از تایملاین» را متوقف و کاهش یا راکد ماندن بازدید کاربران را با توصیفهای مبهم از پارامترها مخفی کرده بود.
استفاده اوراکل از هوش مصنوعی برای خودکار کردن بازاریابی دیجیتال
شرکت اوراکل اعلام کرد از یک سیستم جدید هوش مصنوعی برای خودکار کردن بخشهای کلیدی فرایند بازاریابی دیجیتال خود استفاده خواهد کرد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، اوراکل که به علت ارایه خدمات نرمافزارهای پایگاه داده شهرت دارد، با شرکتهایی مانند ادوب و سیلزفورس در زمینه فروش نرمافزارهای مبتنی بر کلود برای بازاریابی محصولات تجاری رقابت دارد. این نرمافزارها هزاران دلار قیمت دارند و بازاریابی آنها فرایندی دشوار و پیچیده است. مکالمه با افرادی که در مورد خرید چنین نرمافزارهایی تصمیم میگیرند فرایندی حساس و دشوار است و شکست در آن زیانهای مالی زیادی برای شرکتهایی مانند اوراکل دارد. از همین رو شرکت مذکور سیستم بازاریابی فیوژن خود را به ابزار هوش مصنوعی مجهز کرده است. این سیستم قادر به طراحی خودکار پیکارهای بازاریابی و تعیین این مساله است که افراد در حال تعامل از طریق ایمیل یا پیامهای بازرگانی تا چه حد امکان دارد محصولات اوراکل را خریداری کنند.