اگر می‌خواهید موفق و قدرتمند باشید...

۱۴۰۲/۰۴/۱۵ - ۰۱:۳۸:۳۱
کد خبر: ۲۰۹۹۵۲
اگر می‌خواهید موفق و قدرتمند باشید...

خیلی از افراد رویای موفقیت و قدرت را در سر می‌پرورانند اما همیشه هم نمی‌توانند به این رویا دسترسی پیدا کنند، در واقع بسیاری از افراد راه‌های رسیدن به قدرت را بلد نیستند یا اگر هم بلد باشند سعی نمی‌کنند برای رسیدن به آن تلاش کنند. اما قبل از هر چیز باید ببینیم معنای قدرت چه چیزی می‌تواند باشد. اینکه ما یک مقام سیاسی خوب داشته باشیم، یا اینکه توانایی هدایت و مدیریت یک گروه را به عهده بگیرم و یا...

هر کدام از اینها می‌تواند معنای قدرت را در بر بگیرد اما مساله اینجاست که هر فرد برای به دست آوردن این قدرت تا کجا می‌تواند تلاش کند. اولین سوالی که افراد قدرتمند هر روز از خود می‌پرسند این است که «اگر من این کار را انجام ندهم؛ چه کسی آن را انجام خواهد داد.» در واقع آنها با این سوال توانایی‌های بالقوه خود را به بالفعل تبدیل می‌کنند. آنها سعی می‌کنند برای به دست آوردن تلاش کنند. آنها سعی می‌کنند از موقعیتی که دارند محافظت کنند.

شاید رسیدن به جایگاه اجتماعی خوب برای خیلی از افراد قدرت به حساب بیاید، اما فراموش نکنیم که نگهداری از این جایگاه بسیار سخت‌تر از رسیدن به آن خواهد بود. پس افراد قدرتمند تلاش می‌کنند جایگاهی را که با تلاش و کوشش به دست آورده‌اند حفظ کنند و در این راه به دیگران نیز کمک می‌کنند. 

اما شما هم اگر می‌خواهید جزو این دسته از افراد باشید باید موقعیت‌هایی را برای خود ایجاد کنید. افراد موفق و قدرتمند عموما صبح را با انرژی شروع می‌کنند، آنها برای زندگی خود در طول یک روز برنامه‌ریزی دارند، وقتی را به بطالت نمی‌گذرانند و البته از تعامل و وقت‌گذرانی با افرادی که برایشان عزیز و قابل قبول هستند استقبال می‌کنند اما تمام اینها برای چنین افرادی در یک چارچوب درست انجام می‌شود. در واقع فرد موفق فردی است که بتواند برای زندگی و آینده خود برنامه‌ریزی داشته باشد و تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا از این برنامه پیروی کند.

از سوی دیگر خیلی از ما وقتی اشتباهی را مرتکب می‌شویم سعی می‌کنیم برای آن دیگران را مقصر کنیم. در واقع اشتباهات خود را نتیجه تقصیر افراد دیگر می‌دانیم در حالی که افراد موفق و قدرتمند در چنین شرایطی به دنبال دلایل این اتفاق در خود می‌گردند و سعی نمی‌کنند تقصیرها را به گردن شخص دیگری بیاندازند. آنها مدیریت زندگی خود را پذیرفته‌اند و به همین دلیل اشتباهات خود را هم می‌پذیرند.

خیلی از ما اصطلاحی داریم به اسم «دروغ مصلحتی» اما افراد موفق و قدرتمند واقعی اصلا از چنین اصطلاحی استفاده نمی‌کنند، آنها اهل دروغ گفتن برای پیش بردن اهداف خود نیستند، سعی می‌کنند صداقت را سرلوحه کارهایشان قرار دهند و از واقعیت فرار نکنند حتی اگر در این حقیقت ضرری برای آنها نهفته باشد. افراد قدرتمند و موفق همیشه برای انجام هر کاری یک هدف مهم و ضروری دارند که در آن هیچگاه ضرر نمی‌کنند و سعی دارند هر روز یک قدم به سوی موفقیت بردارند.

این افراد همیشه دارای هدف هستند و حرف‌هایی که مردم پشت سرآنها می‌زنند هیچگاه برایشان مهم نیست و سعی دارند به هدف خود برسند چرا که اگر با حرف به آن دست مردم پیش بروند هیچگاه موفق نخواهند شد و به هدف‌های‌شان نخواهند رسید. این انسان‌ها همیشه سعی دارند تا از سلامت جسمانی و فیزیکی برخوردار باشند زیرا که از بیماری‌ها می‌ترسند و با برنامه و رژیم غذایی مناسب زندگی می‌کنند تا دچار بیماری‌ها و امراض نشوند. این افراد همیشه مودبانه و صادقانه با مردم حرف می‌زنند و تلاش می‌کنند تا از آن سطحی که قرار دارند پایین‌تر نیایند و مدام خواستار ارتقاء خود به سطوح بالا و موفقیت بیشتری هستند.

 

ارسال نظر