بحران آب شوخی‌بردار نیست/ فقط خدا می‌تواند به دادمان برسد

۱۴۰۲/۰۴/۱۶ - ۲۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۰۳۴
بحران آب شوخی‌بردار نیست/ فقط خدا می‌تواند به دادمان برسد

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با انتشار متنی از صحبت‌های تند دو معمم از استان‌های مرکزی ایران نسبت پیامد های بحران آب هشدار جدی داد.

به گزارش آبان‌نیوز، در این متن آمده است: دو فرد معمم از استان‌های چهار محال و بختیاری و اصفهان با چنان لحن گزنده و تحریک‌آمیزی همسایه‌های استانی خود را بر سر مسئلهٔ آب مورد خطاب قرار داده‌اند که در این روزگار جنگ‌سالاران دو کشور متخاصم نیز با این لحن و زبان همدیگر را تحقیر و تهدید نمی‌کنند!

متأسفانه به دلیل مدیریت غلط، کوته‌بینی، لجبازی، برنامه‌های ناپایدار، سوءاستفاده از منابع آب، خسکسالی دوره‌ای و ترویج انگاره‌های موهوم در بارهٔ توان کشور، ایران با بحران بی‌سابقهٔ آب مواجه شده و علاوه بر مصیبتِ جبران‌ناپذیر خالی شدن سفره‌های زیرزمینی، فرونشست دشت‌ها و تنش آبی در شهرهای مختلف کشور، به جان هم افتادن مردم مناطق همجوار نیز ثبات اجتماعی را به شدت تهدید می‌کند.

کارشناسان حوزهٔ محیط زیست و آگاهان به عوارض توسعهٔ نامتوازن و هردمبیل، از سال‌ها قبل، نسبت به بروز این خطرات هولناک هشدار داده‌اند، اما تصمیم‌گیران کشور به جای آنکه به فکر تمهیدی برای مهار بحران برآیند، فکر و ذکر خود را به توهم انتقال مراکز قدرت جهانی از غرب به شرق عالم و کشف فرمول‌های تازه برای برخورد با موی زنان مشغول کرده‌اند.

از آن سوی ماجرا هم عده‌ای از کنشگران سیاسی و اجتماعی که هر اعتراضی در سطح جامعه را “جنبش اجتماعی” نام می‌نهند و به استقبال آن می‌روند، متأسفانه نزاع‌های بسیار تهدیدآمیز محلی بر سر آب را تحت نام “جنبش آب” یا “جنبش تشنگان” جمع‌بندی کرده و نسبت به عواقب خونبار این نزاع‌ها اعتنای لازم را ندارند.

بحران آب مطلقاً شوخی‌بردار نیست. مهار این بحران همیاری و همدلی ملی را می‌طلبد و این نیز به نوبهٔ خود، دولتی توسعه‌گرا و فهیم و مورد اعتماد عموم جامعه را ضروری می‌سازد.

اگر در اسرع وقت بدین سو حرکت نکنیم، فقط خدا می‌تواند به دادمان برسد.

 

ارسال نظر