غنی‌سازی بر‌اساس قانون راهبردی پیش می‌رود

۱۴۰۲/۰۶/۰۶ - ۰۱:۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۱۴۰۱۶

اسلامی درباره بازطراحی رآکتور خنداب گفت: رآکتور خنداب بازطراحی شد با این فرض که نیاز کشور را پاسخ دهد، اما نمی‌شود آن را با فرض ذهنی طراحی کنیم. هدف این بود از بازطراحی رآکتور ایزوتوپ مورد نیاز کشور را تولید کنیم که برای ما نیاز مبرم است علاوه بر این مهم است که اساسا ما وارد کلوب طراحی و راه‌اندازی رآکتور به‌طور مستقل شویم که خدا را شکر این اتفاق هم افتاده است و در همین مسیر پیش می‌رویم.

وی درباره احتمال سفر گروسی به تهران گفت: تنظیمات ما با آژانس برقرار است و رفت و آمدها ادامه دارد. آقای کمالوندی اخیرا به وین سفر کردند و معاون آقای گروسی هم به ایران می‌آید و ما هم در کنفرانس عمومی سالانه آژانس در اواخر شهریور شرکت می‌کنیم و در حاشیه آن با آقای گروسی دیدار و گفت‌وگو خواهیم داشت.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: برای اولین‌بار با برپایی یک نمایشگاه از دستاوردها در حاشیه کنفرانس عمومی سالانه آژانس سعی داریم تهاجم ظالمانه علیه کشورمان را نشان دهیم و البته با آن با معرفی دستاوردهایمان مقابله کنیم. این برای اولین‌بار در تاریخ سازمان انرژی اتمی است که سعی داریم جریان یک طرفه حملات علیه صنعت و دانش هسته‌ای ایران را تغییر دهیم. اسلامی درباره نشست آتی شورای حکام اظهار کرد: روال جاری ما در نشست شورای حکام حفظ خواهد شد و فکر می‌کنم در گزارش درباره ایران این دوره هم همان شرایطی که در گذشته بود کمی متفاوت‌تر را تجربه می‌کنیم.

 

ارسال نظر