مدیران سابق بورس 12 شهریور محاکمه می‌شوند

۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۰۲:۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۱۴۲۰۰

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده سهامداران سدید هم گفت: فرآیند‌های رسیدگی در حوزه و موضوع‌های کیفری، جزایی و حقوقی به موجب قانون قوانین شکلی کاملا احصا و مشخص شده است.

در طرق فوق‌العاده با سه موضوع فرجام‌خواهی، اعاده دادرسی و اعتراض ثالث مواجه هستیم. وی ادامه داد: پرونده سدید مشمول مقررات ماده ۴۷۷ شده است و براساس تدبیر رییس قوه قضاییه این موضوع قابل رسیدگی است. سهامداران سدید نگران نباشند، چراکه حقی از آنها تضییع نخواهد شد.

در ادامه این نشست، خبرنگار اکوایران این پرسش را مطرح کرد که «در نشست دوم خرداد ۱۴۰۲ اعلام کردید پرونده تخلفات مربوط به بورس در شرف تکمیل است. از آن تاریخ سه ماه گذشته است. این پرونده‌ به کجا رسیده و آیا هشدارهایی که مقامات قضایی به ویژه شخص رییس قوه قضاییه درباره بورس دادند، مابه‌ازای قضایی داشته است؟» ستایشی در پاسخ گفت: خوشبختانه این کار مجدانه پیگیری شده است. کیفرخواست پرونده در رابطه با گزارش اختصاصی سازمان بازرسی کل کشور در پرونده بررسی عملکرد مسوولان بازار بورس و اوراق بهادار در ارتباط با مدیریت بازار و به اتهام مندرج در بند ۳ ماده ۴۶ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: رسیدگی، در خصوص اتهام شش نفر از این افراد از مقامات سابق وزارتخانه‌های وزارت امور اقتصاد و دارایی و مقام سابقی از وزارت امور اقتصاد و دارایی و همچنین چهار نفر از مدیران سابق سازمان بورس و اوراق بهادار که از اعضای وقت هیات‌مدیره بودند، انجام شده و پرونده‌شان به دادگاه رفته است.» وی افزود: نسبت به این پرونده ۲۰۰ نهاد مالی هم مطالبش پیگیری شده است و با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری ۲ ارسال شده و در حال مقدمات رسیدگی است و اولین جلسه آن در ۱۲ شهریور برگزار خواهد شد. در ادامه البته سخنگوی قوه قضاییه درمورد مقام‌های مورد اشاره در این پرونده، اصلاح کرد که «یک مقام سابق وزارت اقتصاد و دارایی، یک مدیر سابق سازمان بورس و اوراق بهادار و چهار نفر از همکارانشان» در این پرونده درگیر هستند.

 

ارسال نظر