نشانه‌ای دیگر از ضعف ناوگان تاکسیرانی پایتخت

۱۴۰۲/۰۶/۱۸ - ۰۱:۵۴:۲۶
کد خبر: ۲۱۴۸۱۲

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اختصاص ۲۲ هزار تاکسی اینترنتی به سرویس مدارس در پایتخت خبر داد. البته او نگفته است که با توجه به ساز و کار تاکسی‌های اینترنتی چگونه این نوع تاکسی به سرویس مدارس اختصاص می‌یابد.

به نظر می‌رسد، او کل تاکسی‌های اینترنتی موجود در شهر تهران را کاندیدای سرویس مدارس قلمداد کرده است، این در حالی است که سرویس مدارس همواره از میان رانندگان دارای جواز تاکسیرانی و دارای شرایطی همچون عدم اعتیاد و ... انتخاب می‌شدند، حال آنکه چنین ویژگی‌هایی از سوی شرکت‌های تاکسی اینترنتی بررسی نمی‌شود. همزمان این مساله نشان می‌دهد که ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان تاکسیرانی به‌شدت تضعیف شده به گونه‌ای که نمی‌تواند در ساعاتی از روز، خودروهای مورد نیاز مدارس را تامین کند. به گفته مسوولان شهری، 70 هزار تاکسی در تهران فرسوده است و نوسازی 10 هزار دستگاه از این تعداد به تازگی شروع شده است.

به گزارش ایلنا، سید مجتبی شفیعی با اعلام خبر اختصاص ۲۲ هزار تاکسی اینترنتی به سرویس مدارس گفت: تخفیف ۳۰ درصدی برای کارت بلیت الکترونیکی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ارایه خواهد شد. وی همچنین تصریح کرد: این تخفیف به منظور خرید مجازی بلیت الکترونیکی ناوگان حمل و نقل عمومی، رایگان شدن ناوگان برای دانش‌آموزان در مهرماه و اختصاص ۲۲ هزار تاکسی اینترنتی به سرویس مدارس از مصوبات هفتاد و هشتمین جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بوده است.

 

ارسال نظر