تعرفه خدمات پرستاری در سرانه اعتبارات سلامت

۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۰۲:۴۶:۲۶
کد خبر: ۲۱۵۵۶۷
تعرفه خدمات پرستاری در سرانه اعتبارات سلامت

معاون پرستاری وزارت بهداشت جزییات ابلاغ ویرایش جدید آیین نامه بازتوزیع قانون تعرفه خدمات پرستاری را تشریح کرد.

عباس عبادی درباره جزییات ابلاغ ویرایش جدید آیین‌نامه بازتوزیع قانون تعرفه خدمات پرستاری گفت: اتفاقی که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ در این خصوص صورت گرفته، حول سه محور است. او ادامه داد: محور اول این است که تعرفه خدمات پرستاری در سرانه اعتبارات سلامت قرار گرفته است و به جای اینکه مشابه سال ۱۴۰۱ یک عدد ثابت باشد اعتبارات در سرانه سلامت وارد شده است بنابراین مبتنی بر عملکرد ما و تولید خدمات پرستاری که انجام می‌شود، سازمان‌های بیمه‌گر باید هزینه را بپردازند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: دومین موضوع در ابلاغیه جدید این است که تعداد بسته‌های خدمات پرستاری از ۱۷مورد به ۲۷ مورد افزایش پیدا کرده است و همزمان نیز ارزش نسبی خدمات پرستاری به صورت کلی حدود ۳۵ درصد رشد داشته است. عبادی خاطرنشان کرد: همچنین ضریب ریالی نیز افزایش پیدا کرده و از ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان به ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است و رشد ۳۰ درصدی داشته است. او ادامه داد: تغییراتی در دستورالعمل بازتوزیع نیز ایجاد شده است. براساس بازخوردی که ما در این زمینه از همکاران‌مان داشتیم و ایراداتی که در بیمارستان‌ها در دستورالعمل قبلی وجود داشت، تغییرات مورد توجهی انجام شد از جمله اینکه ضریب همکاران شب‌کار افزایش پیدا کرد و از ۱.۲ دهم به یک و نیم ارتقا پیدا کرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در بخش همودیالیز نیز تغییر محاسباتی صورت گرفت و وضعیت همکاران ما در این بخش ارتقا پیدا خواهد کرد. در اتاق عمل‌ها نیز مشکلات اساسی وجود داشت که ضرایب آن نیز اصلاح شد و همچنین به صورت جزیی‌تری به این بخش پرداختیم به‌طور مثال در اتاق عمل جراحی قلب ما به صورت جداگانه ضرایب را در نظر گرفتیم که البته در نسخه‌های بعدی با همفکری که بیشتری که با دوستان در اتاق عمل و بیهوشی خواهیم داشت، به صورت جزیی‌تری به آن خواهیم پرداخت.

او درباره اجرای این ویرایش جدید گفت: از ابتدای فروردین امسال پرداخت‌ها که در بخش تعرفه خدمات پرستاری انجام خواهد شد، براساس آیین‌نامه جدید خواهد بود. از اول فروردین ماه محاسبات انجام خواهد شد و معوقات توسط بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی به همکاران‌مان پرداخت خواهد شد.

 

ارسال نظر