حضور دانش‌بنيان‌هاي ايراني در نمايشگاه واردات شانگهاي

۱۴۰۲/۰۸/۱۶ - ۰۱:۱۱:۳۹
کد خبر: ۳۰۰۶۱۷

برخي شركت‌هاي دانش‌بنيان ايراني در پاويون نمايشگاه بين‌المللي واردات چين حضور يافتند تا بستر مناسبي براي معرفي محصولات خود و توسعه بازار فراهم كنند

برخي شركت‌هاي دانش‌بنيان ايراني در پاويون نمايشگاه بين‌المللي واردات چين حضور يافتند تا بستر مناسبي براي معرفي محصولات خود و توسعه بازار فراهم كنند. نمايشگاه بين‌المللي واردات چين (CIIE 2023) از امروز يكشنبه ۱۴ آبان در شانگهاي آغاز به كار كرد و طي آن برخي از شركت‌هاي دانش‌بنيان ايراني در قالب يك پاويون اختصاصي، محصولات و توانمندي‌هاي صادراتي خود را به نمايش گذاشتند. در پاويون اختصاصي شركت‌هاي دانش‌بنيان در اين نمايشگاه كه با حمايت صندوق نوآوري و شكوفايي برپا شده است، ۷ شركت‌ دانش‌بنيان ايراني به عرضه محصولات و نمايش توانمندي‌هاي صادراتي خود مي‌پردازند.  اسامي محصولاتي كه در اين پاويون به نمايش درآمده است، به اين شرح است: 


دستگاه الكتروريسي

يكي از شركت‌هاي دانش‌بنيان حاضر در اين پاويون با هدف توسعه فناوري‌هاي مرتبط با نانوالياف و كاربردهاي آن در سال ۱۳۸۳ تاسيس شد. محصولات و خدمات اين شركت، شامل طراحي و توليد دستگاه‌هاي الكتروريسي در مقياس آزمايشگاهي، نيمه صنعتي و صنعتي و همچنين سيستم‌هاي الكتروريسي كارتريجي و دمشي با تجهيزات جانبي مختلف (منابع تامين اختلاف پتانسيل بالا، پمپ‌هاي سرنگي و كالكتورها) با تمركز بر توليد ماسك‌هاي تنفسي، فيلترهاي هواي نيروگاهي، فيلتر روغن و فيلتر هواي كابين و فيلتر هواي سوخت اتومبيل، توري پنجره، كيسه‌هاي جاروبرقي، ماسك‌هاي آرايشي بهداشتي صورت، زخم‌پوش و... مبتني بر نانوالياف است. پلتفرم نانوالياف در مركز صنعتي‌سازي نانوفناوري كاربردي (ICAN) در سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران راه‌اندازي شده است كه با فراهم ‌آوردن تجهيزات و ماشين‌آلات از مقياس آزمايشگاهي تا نيمه‌صنعتي موجب هموار شدن فعاليت صنايع، محققان و دانشگاهيان علاقه‌مند مشاركت در پروژه‌هاي كاربردي شده است. دستگاه‌هاي الكتروريسي، نانو الياف و دستگاه‌هاي تست، محصولات توليدي اين شركت هستند. خط توليد نانو الياف صنعتي (INFL6100) محصولي است كه در اين نمايشگاه معرفي شده است.


  توسعه كيت‌هاي آموزشي

يكي ديگر از شركت‌هاي دانش‌بنيان در حوزه تهيه بسته‌هاي آموزشي (كيت آموزشي، كيت نمايشگاهي، بسته آموزشي تجهيزات)، برگزاري كارگاه‌ها و جلسه‌هاي آموزشي مرتبط با فناوري نانو، همچنين توزيع تجهيزات آزمايشگاه‌هاي علمي فعال است.آزمايشگاه‌هاي تحقيقات علمي اين شركت شامل مواردي چون آزمايشگاه نانو تكنولوژي، آزمايشگاه علوم مواد، آزمايشگاه فيزيك، آزمايشگاه مهندسي برق، آزمايشگاه بيوتكنولوژي، آزمايشگاه مهندسي مكانيك، آزمايشگاه مهندسي شيمي و آزمايشگاه مهندسي عمران است.


   آزمايشگاه طيف‌نگاري صنعت- معدن

يكي از شركت‌هاي دانش‌بنيان از سال ۱۳۸۴ به عنوان اولين شركت خصوصي در زمينه طراحي، ساخت، توليد و تهيه تجهيزات الكترونيكي آزمايشگاه‌هاي طيف‌نگاري، اكتشاف معدن، ذرات بنيادي و... فعاليت خود را آغاز كرد. اين شركت به همت كارشناسان خود و همكاري اساتيد دانشگاهي و صنعتگران توانسته است دانش فني مربوط به طراحي و ساخت ماژول‌هاي استاندارد NIM، سيستم‌هاي طيف‌سنجي پرتابل و تجهيزات پايش فردي و محيطي را بومي‌سازي كند. سيستم‌هاي طيف‌نگاري، شمارنده و دزيمتر، رباتيك، طيف‌سنج نوري تمام ديجيتالي، تابش‌شمار و طيف‌سنج زيرآب، سيستم‌هاي مانيتورينگ پرتال تشعشعات (دزيمتر فردي) از جمله توليدات اين شركت هستند كه در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده‌اند.


   آموزش بر بستر واقعيت مجازي

يكي ديگر از شركت‌هاي حاضر در اين نمايشگاه در سال ۱۳۸۹ تأسيس شده است كه اكنون يك شركت شناخته‌شده در زمينه فناوري واقعيت مجازي (Virtual Reality) است. اين شركت در واقع يك شتابدهنده پيشگام در فناوري پيشرفته است و نقش خاصي در سيستم آموزشي، مراقبت‌هاي بهداشتي، رفتار درماني، مسائل روانشناختي و غيره دارد و وظايف پيچيده دنياي واقعي را توسط فناوري واقعيت مجازي تسهيل مي‌كند. كارآموزان مي‌توانند با استفاده از فناوري واقعيت مجازي (VR) تمرين كرده و مهارت‌هاي مختلف را بياموزند. شبيه‌سازهاي پزشكي به كارآموزان اين امكان را مي‌دهند كه براي كار در شرايط پيچيده تمرين كنند. شبيه‌ساز عمل چشم (OpSim) و شبيه‌ساز آموزشي براي جراحي آلوئولار دندان (DentaSim)، محصولاتي هستند كه در اين نمايشگاه معرفي شده‌اند.


  نرم‌افزارهاي هوشمند

شركت دانش‌بنيان بعدي حاضر در اين نمايشگاه در سال ۱۳۹۳ و با هدف دستيابي به دانش توليد و پياده‌سازي نرم‌افزارهاي كاربردي، دستگاه‌هاي هوشمند بر پايه ايده‌هاي جديد و ايجاد برند معتبر در سطح جهاني تأسيس شده است. DAMAMEDIA يك ارايه‌دهنده خدمات رسانه‌اي، توليد و توزيع است كه تلاش‌هاي سازماندهي‌شده و برنامه‌ريزي شده‌اي براي توسعه رسانه‌هاي كشورهاي جاده ابريشم است.


  ساخت دستگاه موازي‌سازي نور

اين شركت دانش‌بنيان فعاليت خود را در سال ۱۳۹۰ با ساخت دستگاه EMC Camera آغاز كرد. اين شركت با همكاري با خبرگان دانشگاه‌هاي معتبر كشور توانست محصولاتي را توليد كند كه مشابه خارجي ندارد و از لحاظ هزينه تمام شده، خدمات پس از فروش و كيفيت و دقت اندازه‌گيري، داراي مزيت رقابتي هستند. چشم‌انداز اين شركت، كسب سهم چشمگير از بازارهاي جهاني در حوزه اندازه‌گيري با استفاده از روش‌هاي اپتيكي است و در همين راستا، شركت فعاليت سازماني خود را توليد دستگاه‌هاي اندازه‌گيري با دقت بالا، بدون مشابه خارجي و استفاده از دانش خبرگان كشور انتخاب كرده است.
دستگاه موازي‌ساز نور، ارتعاش‌سنج، دوربين خارپشتي، رويه‌نگار اپتيكي سطح و رويه‌نگار ليزري سطوح، از محصولات توليدي اين شركت هستند.

ارسال نظر