سياست انقباضي آبي در تهران ادامه دارد

۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۰۱:۰۷:۲۱
کد خبر: ۳۰۱۸۳۸

قرارگاه مديريت تنش آبي شركت آب و فاضلاب استان تهران با رياست محسن اردكاني و حضور مديران عامل شركت‌هاي زيرمجموعه در آبفاي منطقه ۴ برگزار شد.

قرارگاه مديريت تنش آبي شركت آب و فاضلاب استان تهران با رياست محسن اردكاني و حضور مديران عامل شركت‌هاي زيرمجموعه در آبفاي منطقه ۴ برگزار شد.
به گزارش ايلنا، در ابتداي اين جلسه مباحثي همچون مديريت تامين توزيع، مصرف و مديريت بحران و اقدامات انجام‌شده توسط شركت‌ها مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
در حاشيه اين نشست مديرعامل آبفاي استان تهران ضمن اشاره به تشكيل سه قرارگاه تامين، توزيع و مصرف افزود: رژيم خشكسالي در استان تهران تغيير كرده است و ما در ۵۰ سال گذشته ۲ سال خشكسالي داشتيم چند سال ترسالي ولي در امسال ما سومين سال خشكسالي را پشت سر گذاشتيم و هر ساله با منابع آبي كمتري مواجه شديم اما اقداماتي را انجام داديم كه اين تنش به مردم منتقل نشود.
محسن اردكاني ادامه داد: ما سه قرارگاه آب در آبفاي استان تشكيل داديم و سه زيركميته قرارگاه تامين توزيع و مصرف داريم. امسال اولويت با قرارگاه مديريت مصرف و تقاضاست. مديريت مصرف و تقاضا بخش عمده‌اي سهم مردم است كه ان‌شاءالله شهروندان با مصرف بهينه خادمان خودشان را در آبفاي استان تهران به جهت گذر از تنش آبي ياري رسانند. وي همچنين به برنامه‌هاي كوتاه‌مدت در بحث تامين و توزيع به برنامه‌هاي بلندمدت انتقال آب از محل علاج‌بخشي سد لار و طرح خط انتقال جايگزين سد طالقان اشاره كرد و در خصوص بارش‌ها در پاييز گفت: گرچه سازمان هواشناسي پيش بيني مي‌شد كه ما پاييز فرا نرمالي رو داشته باشيم اما تا به حال تقريبا ۲۶ درصد كاهش بارندگي نسبت به ميانگين نرمال ۵۰ساله گذشته داشتيم. ما همچنان سياست انقباضي را پيش رو داريم و در اين سياست از مردم شريف تقاضا داريم كه همچون گذشته ما را در زمينه تقاضا و مصرف ياري كنند.
در ادامه معاون بهره‌برداري آبفاي استان تهران گفت: اين قرارگاه به صورت كاملا كارشناسي انجام مي‌شود و ما وظيفه داريم كه بتوانيم بهترين خدمات را به مردم ارايه دهيم. در اين قرارگاه تصميماتي گرفته مي‌شود كه ما بتوانيم خشكسالي را با كمترين اثر و كمترين ضرر و زيان در بخش آب شرب شهروندان بگذرانيم. خوشبختانه مصوباتي كه در اين قرارگاه داريم به صورت هر دو هفته يك بار پيگيري مي‌شود و با توجه به روند عمليات و برنامه‌ها و اجراي آنها توانستيم تابستان ۱۴۰۲ را با كمترين تنش بگذرانيم. وي افزود: ما قرارگاه را با همان شدت ادامه مي‌دهيم چون پيش بيني مي‌كنيم در سال ۱۴۰۳ هم همچنان بارندگي زيادي نخواهيم داشت و براي اينكه تابستان سال ۱۴۰۳ هم بدون دغدغه براي شهروندان داشته باشيم تمامي بندهاي قرارگاه را پيگير هستيم.

ارسال نظر