بنزين توزيعي در تهران يورو ۴ است

۱۴۰۲/۰۹/۰۸ - ۲۳:۴۷:۱۶
کد خبر: ۳۰۲۰۰۶
بنزين توزيعي در تهران يورو ۴ است

مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با بيان اينكه در استان تهران و البرز به هيچ وجه مصرف مازوت در نيروگاه‌ها انجام نمي‌شود گفت: كل بنزيني توزيعي در تهران با استاندارد يورو ۴ بوده و اكتان آن ۹۲ است.

مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با بيان اينكه در استان تهران و البرز به هيچ وجه مصرف مازوت در نيروگاه‌ها انجام نمي‌شود گفت: كل بنزيني توزيعي در تهران با استاندارد يورو ۴ بوده و اكتان آن ۹۲ است.
به گزارش ايسنا، جعفر سالاري نسب امروز در نشستي خبري با بيان اينكه بنزين معمولي كه در تهران هم‌اكنون توزيع مي‌شود، به قدري با كيفيت است كه تقريبا بنزين با سوپر برابري مي‌كند.وي افزود: اگر مردم مي‌دانستند كه كيفيت بنزين معمولي توزيعي چقدر بالاست، به دنبال بنزين سوپر نبودند. او با بيان اينكه هم‌اكنون ۸۰ درصد از مخازن نيروگاه‌ها از سوخت مايع پر شده است و البته بيش از ۸۵ درصد از سوخت مصرفي نيروگاه‌هاي كشور گاز است، گفت: مصرف بنزين ۱۳ درصد بالاتر از سال قبل است و ما توانستيم مجددا ذخاير بنزين را پر كنيم و همچنين روزانه ۳۰۰ ميليون ليتر سوخت در كشور جابه‌جا مي‌شود. 
وي با بيان اينكه قيمت گازمايع براي خانوارهاي مناطقي كه فاقد لوله‌كشي گاز هستند، تغييري نكرده است و همچنان با قيمت كيلويي ۲۳۰ تومان توزيع مي‌شود، اظهار كرد: مصرف گازمايع براي مصرف غير از اين خانوارها واقعي شده است كه اين افراد ۵ درصد از مصرف‌كنندگان سابق گازمايع را نيز شامل نمي‌شوند. مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي درباره مصرف سوخت در نيروگاه‌هاي تهران اظهار كرد: در استان تهران و البرز به هيچ وجه مازوت در نيروگاه‌ها مصرف نمي‌شود و لازم است افرادي كه چنين چيزي را مطرح مي‌كنند مستندات لازم را ارايه دهند. سالاري‌نسب با اشاره به كيفيت بنزين و گازوئيل توليدي در كشور گفت: سازمان استاندارد در پالايشگاه‌ها و جايگاه‌هاي سوخت اين موضوع را كاملا بررسي مي‌كنند و به استناد اعلام استاندارد سوخت توزيعي استانداردهاي لازم را دارد. وي با بيان اينكه ميزان مصرف نفت گاز نيروگاه‌ها بستگي به ميزان ناترازي گاز دارد، اظهار كرد: چهار تا پنج درصد از مردم از گاز خانگي برخوردار نيستند، دولت سوخت را به صورت يارانه‌اي در اختيار مردم قرار مي‌دهد و براي پخت و پز به آنها گاز مايع و براي گرمايش نفت سفيد مي‌دهد كه متقاضيان از طريق سامانه سدف مي‌توانند سهميه خود را تحويل بگيرند. به گفته مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي تعيين نرخ گاز مايع برعهده شركت پخش نيست. نرخ يارانه‌اي گاز مايع تغييري نكرده است و همان نرخ ثابت است. وي با اشاره به ميزان مصرف بنزين در كشور اظهار كرد: روزانه نزديك به ۳۰۰ ميليون ليتر فرآورده نفتي توسط شركت ملي پخش جابه‌جا مي‌شود كه ۱۱۰ ميليون ليتر بنزين توزيع مي‌شود و مشكلي براي ذخيره نداريم.

ارسال نظر