بيش از ۴،۵ ميليون خانواده فاقد مسكن هستند

۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۰۱:۲۴:۴۷
کد خبر: ۳۰۲۸۰۴

رييس سازمان ملي زمين و مسكن گفت: در بخش مسكن ثبت نامي كه از متقاضيان واجد الشرايط كشور داشته‌ايم، بيش از ۴.۵ ميليون خانواده ثبت نام كرده‌اند و طبق بررسي‌هاي ما اين خانواده‌ها تسهيلات دريافت نكرده‌اند و فاقد مسكن هستند و ما اين مطلب را با مدارك و مستندات ارايه مي‌كنيم.

رييس سازمان ملي زمين و مسكن گفت: در بخش مسكن ثبت نامي كه از متقاضيان واجد الشرايط كشور داشته‌ايم، بيش از ۴.۵ ميليون خانواده ثبت نام كرده‌اند و طبق بررسي‌هاي ما اين خانواده‌ها تسهيلات دريافت نكرده‌اند و فاقد مسكن هستند و ما اين مطلب را با مدارك و مستندات ارايه مي‌كنيم. به گزارش ايسنا، مهندس ارسلان مالكي، معاون وزير راه و شهرسازي در دوازدهمين كنفرانس ملي سازه و فولاد و اولين كنفرانس ملي نوردكاران فولادي، صنعت فولاد را موتور محركه بخش مسكن دانست و گفت: اگر بخش مسكن را به عنوان پيشران كشور بدانيم، صنعت فولاد موتور محركه اين بخش به شمار مي‌آيد. وي ادامه داد: اميدواريم با اين همايش و اتفاقات خوب، صنعت فولاد در صنعت ساختمان به جايگاه بهتر و در شأن شايسته قرار گيرد. مالكي به عدم تسهيلات در بخش‌هايي در مسكن ثبت نامي اشاره كرد و گفت: در بخش مسكن ثبت نامي كه ما از متقاضيان
 واجد الشرايط كشور داشته‌ايم بيش از ۴.۵ ميليون خانواده ثبت نام كرده‌اند و طبق بررسي‌هاي ما اين خانواده‌ها در جهاتي تسهيلات دريافت نكرده‌اند و فاقد مسكن هستند و ما اين مطلب را با مدارك و مستندات ارايه مي‌كنيم. وي به اراده دولت سيزدهم اشاره كرد و افزود: دولت سيزدهم مصمم است و اراده كرده كه اين جهش را برطرف كند. در طرح نهضت مسكن ملي تاكنون حدود يك ميليون و ۹۰۰ هزار واحد شروع شده است و تاكنون در وزارت راه و شهرسازي بيش از ۳۸ هزار هكتار زمين در محدوده شهرها مهيا شده و در اختيار افراد قرار گرفته است. رييس سازمان ملي زمين و مسكن تصريح كرد: در سازمان ملي مسكن ۲۵ هزار هكتار پروژه شروع كرديم و بيش از ۶هزار كيلومتر جاده‌سازي شده و اين كار بسيار بزرگي بوده است. معاون وزير راه و شهرسازي سرعت، كيفيت و قيمت تمام شده را مهم برشمرد و اظهار كرد: در پروژه نهضت ملي سرعت، دوندگي براي ما مهم است و در كار جهادي بايد با سرعت پيش برويم همچنين كيفيت و مقاوم بودن و هزينه و قيمت تموم شده بسيار مهم حائز اهميت است.

ارسال نظر