تقويت نظارت همگاني در بازار سرمايه از طريق بررسي و پاسخگويي به شكايات

۱۴۰۲/۱۱/۰۴ - ۰۱:۰۴:۰۵
کد خبر: ۳۰۵۲۷۰

محسن عليزاده، رييس اداره رسيدگي به شكايات و حمايت‌هاي حقوقي گفت: به منظور افزايش نظارت همگاني و تضمين حمايت از حقوق و منافع سرمايه‌گذاران در بازار سرمايه، موضوع رسيدگي دقيق، سريع و عادلانه به تمامي شكايات از اشخاص تحت نظارت اين سازمان كه از مجاري مختلف واصل مي‌شود، به‌طور مستمر در دستور كار اداره رسيدگي به شكايات و حمايت‌هاي حقوقي قرار دارد.

سنا| محسن عليزاده، رييس اداره رسيدگي به شكايات و حمايت‌هاي حقوقي گفت: به منظور افزايش نظارت همگاني و تضمين حمايت از حقوق و منافع سرمايه‌گذاران در بازار سرمايه، موضوع رسيدگي دقيق، سريع و عادلانه به تمامي شكايات از اشخاص تحت نظارت اين سازمان كه از مجاري مختلف واصل مي‌شود، به‌طور مستمر در دستور كار اداره رسيدگي به شكايات و حمايت‌هاي حقوقي قرار دارد.
عليزاده در توضيح اين مطلب گفت: در ۹ ماهه ابتدايي سال جاري حدود ۴۹۰۰ شكايت واصله مورد بررسي و پاسخ‌دهي قرار گرفته است و البته اين تعداد شكايت، منحصر به شكايات واصله در سامانه رسيدگي به شكايات بوده و ساير شكاياتي كه از مجاري مختلف ديگر از جمله سامانه الكترونيكي ارتباط مردم و دولت، سامانه نظارت مردمي وزارت امور اقتصادي و دارايي، درگاه سامانه‌هاي يكپارچه سازمان بازرسي كل كشور، سامانه ملي انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات، ثبت گرديده نيز بررسي شده است.
وي در ادامه اضافه كرد: علاوه بر رسيدگي به تمامي شكايات در حداقل زمان ممكن، افزايش دقت و كيفيت رسيدگي به شكايات و جلب رضايت حداكثري از فرآيند پاسخگويي به شكايات نيز مد نظر اين اداره است. به همين دليل پس از ثبت شكايت توسط شاكيان، كارشناسان اداره رسيدگي به شكايات و حمايت‌هاي حقوقي به صورت روزانه با ايشان تماس حاصل نموده و حسب مورد، ضمن دريافت اطلاعات مورد نياز، راهنمايي‌هاي مربوطه را ارايه مي‌كنند.
رييس اداره رسيدگي به شكايات و حمايت‌هاي حقوقي به اين نكته اشاره كرد: پس از اطلاع طرف شكايت (مشتكي‌عنه) از شكايت مطرح شده عليه وي، پاسخ ارايه شده از جانب او، از طريق سامانه رسيدگي به شكايات براي شاكيان ارسال مي‌شود و در تمامي موارد، شكايت واصله و پاسخ ارايه شده از سوي مشتكي عنه توسط واحدهاي نظارتي سازمان بررسي مي‌شود تا در صورت وقوع تخلف توسط اشخاص تحت نظارت، موضوع براي بررسي به مراجع ذيصلاح ارسال شود. وي در پايان افزود: در راستاي حمايت از حقوق و منافع سهامداران و فعالان بازار سرمايه، ميز خدمت حقوقي در اين اداره راه‌اندازي شده و راهنمايي‌هاي لازم به اشخاصي كه به صورت حضوري يا تلفني به سازمان مراجعه مي‌كنند يا تماس مي‌گيرند، ارايه مي‌شود. بر اين اساس، ضمن تشكيل جلسه با مراجعان و اخذ اطلاعات لازم پيرامون موضوع مورد درخواست از آنها، اقدامات لازم از جمله ثبت شكايات يا پيگيري‌هاي مربوطه از واحدهاي ذي‌ربط توسط كارشناسان اين اداره صورت مي‌گيرد.

ارسال نظر