آقا محمدي: اطلاعات خانوارها در هر محله را داريم

ساخت مسكن كوچك‌تر براي افراد فقيرتر

۱۴۰۲/۱۲/۲۳ - ۰۰:۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۸۶۴۲

علي آقامحمدي، رييس گروه اقتصادي دفتر رهبري گفت: در حال حاضر يك ميليون و 800 هزار نفر در 2020 محله زندگي مي‌كنند كه براي كسب درآمد هيچ راه‌حلي ندارند و حتما بايد مورد حمايت قرار بگيرند چراكه به دلايلي از جمله معلوليت امكان اينكه درآمد مستقل داشته باشند را ندارند.

علي آقامحمدي، رييس گروه اقتصادي دفتر رهبري گفت: در حال حاضر يك ميليون و 800 هزار نفر در 2020 محله زندگي مي‌كنند كه براي كسب درآمد هيچ راه‌حلي ندارند و حتما بايد مورد حمايت قرار بگيرند چراكه به دلايلي از جمله معلوليت امكان اينكه درآمد مستقل داشته باشند را ندارند.
علي آقامحمدي در گفت‌وگو با ايلنا درباره تامين مسكن محرومان اظهار كرد: طرح مسكن «در حد وسع» در 2020 محله كم برخوردار شروع شده و ثبت نام‌هاي آن در اين محلات صورت گرفته و تعاوني‌‌سازي‌هاي آن در حال انجام است. توافقات با بنياد مسكن و سازمان ملي زمين و مسكن منعقد شده تا زمين‌هاي مورد نياز تخصيص داده شود. 
وي تاكيد كرد: بايد توجه داشت كه اين واحدهاي براي مخاطبان اين پروژه‌، رايگان نيست بلكه آورده متقاضي در حد وسع پرداخت مي‌شود و فرق آن با پروژه نهضت ملي مسكن اين است كه رقم آورده را خودشان ابراز مي‌كنند. 
 رييس گروه اقتصادي دفتر رهبري ادامه داد: براساس آورده‌اي كه متقاضيان مسكن در حد وسع خودشان اعلام كردند طراحي ساختمان شروع مي‌شود تا بتوانند هزينه‌ها را بپردازند. توجه داشته باشيم كه حق دريافت وام مسكن و زمين كه براي همه مردم محفوظ است و حق اين افراد هم محسوب مي‌شود و درنهايت ممكن است كه آورده اين افراد كمتر باشد كه در اين صورت متراژ ساختمان آنها هم كمتر خواهد شد.
آقامحمدي با اشاره به وضعيت معيشتي 20 ميليون ساكن محله‌هاي كم برخوردار گفت: سكونت 20 ميليون نفر در مناطق كم‌برخوردار به معناي اين ميزان جمعيت محروم و كم برخودار در كشور نيست و اينگونه نيست كه 20 ميليون نفر كم برخوردار در كشور داريم و در واقع محله‌ها كم بر خوردار هستند.
وي افزود: در حال حاضر يك ميليون و 800 هزار نفر در 2020 محله زندگي مي‌كنند كه براي كسب درآمد هيچ راه‌حلي ندارند و حتما بايد مورد حمايت قرار بگيرند چراكه به دلايلي از جمله معلوليت امكان اينكه درآمد مستقل را داشته باشند را ندارند.
رييس گروه اقتصادي دفتر رهبري ادامه داد: علاوه بر اين جمعيت 1.8 ميليون نفر، 5 ميليون نفر در اين محلات سكونت دارند كه براي كسب درآمد بايد توانمند شوند، فرزندان برخي از اين سرپرست‌هاي خانوار در حال تحصيل هستند اما براي شركت فرزندان اين افراد در كلاس‌هاي كنكور با كمك‌هاي صورت بگيرد و فرزندان برخي از اين افراد بازمانده از تحصيل هستند و بايد كمك شوند تا فرزندان اين خانواده‌ها به تحصيل برگردند.
آقامحمدي درباره تامين سبد غذايي خانوار ساكن در محلات برخوردار تاكيد كرد: تنها 6 درصد خانوار ساكن در 2020 محله كم‌برخوردار به سبد غذايي نياز دارند و براي كمك به آنها هم بررسي‌هاي ميداني انجام شده است. مابقي خانوار از محل هدفمندي يارانه‌ها حمايت و تامين مي‌شوند.
وي گفت: هيچ يك از اين موضوعات و مشكلات خانوار ساكن در 2020 محله كم‌برخوردار به صورت كلي نيست و رسيدگي‌ها و حمايت‌ها براساس مشكل خاص همان خانواده است. بررسي‌ها محله به محله و مورد به مورد انجام مي‌شود و اطلاعات خانوار در هر كوچه جمع‌آوري و مشكلات هر خانوار به‌طور جداگانه بررسي مي‌شود و براي حل مسائل ساكنان اين محلات نبايد كلي گويي كرد. 

ارسال نظر