افت تقاضاي خشكشويي‌ها در بازار شب عيد

۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۰۱:۴۵:۰۶
کد خبر: ۳۰۸۷۵۳

رييس اتحاديه خشكشويي و لباسشويي تهران با بيان اينكه تقاضاي خشكشويي نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد كاهش داشته، گفت كه اتحاديه تاكنون شكايات زيادي در رابطه با خشكشويي‌هاي آنلاين دريافت كرده و برخي از اين واحدها استانداردهاي شست‌وشو را رعايت نمي‌كنند.

رييس اتحاديه خشكشويي و لباسشويي تهران با بيان اينكه تقاضاي خشكشويي نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد كاهش داشته، گفت كه اتحاديه تاكنون شكايات زيادي در رابطه با خشكشويي‌هاي آنلاين دريافت كرده و برخي از اين واحدها استانداردهاي شست‌وشو را رعايت نمي‌كنند. ابوالفضل رجب‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به كاهش تقاضاي خشكشويي در آستانه نوروز نسبت به سال‌هاي قبل، اظهار كرد: همزماني ماه رمضان با نوروز، سرماي هوا در اسفند و ماه و افت قدرت خريد مردم از جمله دلايل كاهش تقاضاي خشكشويي‌ها است.
وي با بيان اينكه مواد اوليه اين صنف متاثر از نرخ ارز افزايش يافته، تصريح كرد: البته افزايش ۲۰ تا ۲۵ درصدي قيمت نرخ خشكشويي مربوط به ابتداي سال است و در آستانه نوروز افزايش قيمتي نداشتيم.
به گفته رجب‌زاده مواد اصلي خشكشويي، يعني پركلر اتيلن، وارداتي است. اما پودر شوينده، نرم‌كننده، چول لباسي، نايون و غيره در داخل تامين مي‌شود، اما آنها هم از نرخ ارز تاثير مي‌گيرند.
رييس اتحاديه خشكشويي و لباسشويي تهران در پايان با بيان اينكه تقاضاي خشكشويي نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد كاهش داشته، گفت: قدرت خريد موثرترين عامل در افت تقاضا است. اولويت اول تهيه مواد خوراكي و بعد پوشاك است و بعد از اين موارد اگر فرد توان آن را داشته باشد از خدمات خشكشويي استفاده مي‌كند.
وي با بيان اينكه خشكشويي‌هاي آنلاين مورد تاييد اتحاديه نيستند، اما همچنان به فعاليت خود ادامه مي‌دهند، تصريح كرد: بيشتر واحدهاي آنلاين كارگاه‌هاي زيرزميني هستند كه لباس را فقط با آب مي‌شويند يا با شست‌وشو درجه سه، پول خشكشويي ممتاز را مي‌گيرند. معمولا هم اين پول زياد را به واسطه خدمات حمل و استفاده از چوب لباسي شيك‌تر دريافت مي‌كنند. اتحاديه تاكنون شكايات زيادي در رابطه با خشكشويي‌هاي آنلاين دريافت كرده، اما مسووليت رسيدگي به تخلفات خشكشويي‌هاي آنلاين به عهده اتحاديه نيست.

ارسال نظر