ایجاد ابزارهای مالی جدید برای جذب سرمایه‌ در بورس

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۰۰:۴۳:۱۸
کد خبر: ۳۱۲۸۴۰

شهباز حسن‌پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: به منظور تحقق شعار سال همه کارگزاران و فعالان اقتصادی باید در راستای شفاف‌سازی بیشتر گام بردارند.

شهباز حسن‌پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: به منظور تحقق شعار سال همه کارگزاران و فعالان اقتصادی باید در راستای شفاف‌سازی بیشتر گام بردارند.
وی عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال باید بیش از گذشته به حضور و مشارکت مردم در حوزه تصمیم‌گیری‌های دولت و مجلس توجه کرد، چراکه حضور مردم یک ضرورت است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به جهش تولید در کشور، اظهار داشت: یکی از اهداف بازار سرمایه در تحقق شعار سال، توسعه ابزارهای مالی مورد نیاز به منظور جذب سرمایه‌گذاران خرد و کلان با هدف هدایت سرمایه‌ها به سمت واحدهای تولیدی است.
حسن‌پور افزود: از سوی دیگر، بازار سرمایه جهت فرهنگسازی می‌تواند با کمک و همکاری دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله صدا و سیما اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برای سهامداران کند چرا که لازمه ورود سهامداران تازه وارد به بورس، کسب آگاهی لازم برای شناخت بازار، ریسک‌های آن و استفاده از روش‌های غیرمستقیم برای سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مردم را باید نسبت به بورس آشناتر کرد، افزود: به‌طور قطع بورس یکی از ۵ فاکتور مهم برای تحقق شعار سال است، چراکه بخش عمده‌ای از مردم در بورس سهامدار هستند. البته با اقدامات به‌موقع و قابل توجه مدیران بورس طی سال‌های گذشته شاهد عملکرد مثبت بورس در بخش‌های مختلف هستیم به‌طوری که زمینه برای جذب سرمایه‌ از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری فراهم‌تر شده است.
وی گفت: امید می‌رود دولت و مجلس گام‌های بیشتری به منظور حمایت از بازار سرمایه بردارند و البته کار مجلس در این میان سخت‌تر است، چراکه مردم از مجلس انتظار بیشتری برای حمایت دارند.
حسن‌پور با بیان این که همه مشکلات بابت چند نرخی بودن ارز و عدم پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد است، گفت: بر این اساس، پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد، ثبات قوانین و عدم تغییر قوانین بلندمدتی که در گذشته تصویب شده، از جمله مولفه‌های مورد نظر برای جلب اعتماد مردم از سوی حاکمیت است. در واقع سرمایه‌گذاران براساس تصویری که از آینده و در سایه ایفای تعهدات دولت‌ها ایجاد می‌شود نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنند.
این نماینده مجلس مطرح کرد: برای مشارکت طیف گسترده‌ای از مردم در اقتصاد و رونق تولید، باید بسترهای لازم فراهم شود. برای نمونه، حاکمیت باید با پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد نسبت به افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران گام بردارد تا شاهد پیشرفت و توسعه کشور باشیم.

ارسال نظر