طرح ترافيك تغيير نمي‌كند مترو زودتر شروع مي‌كند

۱۴۰۳/۰۳/۱۵ - ۲۳:۴۸:۰۶
کد خبر: ۳۱۳۹۵۹

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران از عدم تغيير طرح ترافيك در دوران تغيير ساعات كار ادارات خبر داد. در اين حال، مترو اعلام كرد كه كار خود را يك ساعت زودتر آغاز خواهد كرد.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران از عدم تغيير طرح ترافيك در دوران تغيير ساعات كار ادارات خبر داد. در اين حال، مترو اعلام كرد كه كار خود را يك ساعت زودتر آغاز خواهد كرد.
به گزارش ايلنا، شهريار افندي‌زاده با اشاره به مصوبه هيات دولت مبني بر اجراي تغيير ساعت كار ادارات از 15 خردادماه تا 15 شهريورماه 1403 از ساعت 00: 6 صبح الي 00: 13 گفت: با توجه به تغييرات اعمال شده توسط دولت، اجراي طرح ترافيك در شهر تهران از ساعت 30: 6 الي 00: 18 مي‌باشد و هيچگونه تغييري نخواهد داشت.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرتهران با اشاره به آمار جابه‌جايي‌هاي انجام شده در طول شبانه روز در پايتخت، افزود: آمار روزانه در شهر تهران حدود 20 ميليون سفر است كه از اين ميزان، حدود 43 درصد را سفرهاي شغلي و حدود 18 درصد را سفرهاي آموزشي به خود اختصاص مي‌دهند.
افندي زاده با بيان اينكه عمده اين سفرها در ساعات اوج صبحگاهي، به صورت همزمان انجام مي‌شود، ادامه داد: سفرهاي آموزشي كه حدودا 60 درصد از سهم 18 درصدي سفرهاي آموزشي را به خود اختصاص داده كه با توجه به تعطيلي مدارس، مي‌تواند 10 درصد كاهش را ايجاد نمايد و همچنين با توجه به تغيير ساعت كار ادارات، مي‌توان اينگونه بيان كرد كه سهم سفرهاي كارمندان در بخش عمومي و دولتي كه حدود 20 درصد از مجموع سفرهاي شغلي را در برمي‌گيرد با اجراي طرح تغيير ساعت كاري ادارات، به دليل جابه‌جايي سفرهاي شغلي حدود 9 درصد، كاهش مي‌يابد.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرتهران با اشاره به كاهش همزمان تعداد سفرهاي آموزشي دانش‌آموزان و دانشجويان، اضافه كرد: پيش‌بيني مي‌شود در ساعت اوج صبحگاهي حدود20 درصد، كاهش بار ترافيك صبحگاهي را نسبت به دوره قبل از اجراي طرح تغيير ساعت كار ادارات و تعطيلي مدارس است كه اين ميزان درصد كاهش، به ساعات ديگري از روز منتقل و يا حذف مي‌شوند.
 افندي‌زاده تصريح كرد: با مثبت ارزيابي كردن تاثير ترافيكي طرح تغيير ساعت كاري ادارات، كاركنان دستگاه‌هاي دولتي و عمومي كه در حال حاضر بين ساعت 30: 7 تا 30: 8 صبح وارد محدوده طرح مي‌شدند و حدود ساعت 16:30 بعدازظهر از محدوده طرح خارج مي‌شدند، ناچار به پرداخت هزينه طرح ترافيك در ساعات اوج بودند كه با اجراي طرح مذكور، به دليل اينكه ورودشان خارج از ساعت طرح و خروجشان در ساعات غير پيك اتفاق مي‌افتد، شرايط مطلوب‌تري به لحاظ پرداخت هزينه براي اين افراد به وجود مي‌آيد و اين امكان برايشان فراهم است كه با هزينه كمتري نسبت به گذشته تردد داشته باشند.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرتهران با تاكيد بر اينكه برنامه اصلي مديريت شهري تقويت ناوگان و استفاده از حمل و نقل عمومي براي همه شهروندان است، گفت: با اجراي طرح تغيير ساعت كاري ادارات، هزينه‌هاي كاركنان اداري بابت طرح ترافيك افزايش نمي‌يابد.

ارسال نظر