نایب رییس کانون انجمن صنفی کامیونداران با بیان اینکه در شرایطی که هیچ کامیون اسقاطی از ناوگان خارج نمیشود، ورود کامیونهای جدید و نوسازی هیچ دردی را دوا نمیکند، گفت: همان کامیونهایی که گواهی اسقاط آنها به صورت جعلی فروخته شد، در حال حاضر در بنادر بارگیری میکنند. سید جلال موسوی در گفتوگو با ایلنا درباره نوسازی ناوگان باری و ورود 27 هزار کامیون کمتر از 5 سال کارکرده به کشور اظهار داشت: در شرایطی که هیچ کامیون اسقاطی از ناوگان خارج نمیشود، ورود کامیونهای جدید و نوسازی هیچ دردی را دوا نمیکند و این مدل نوسازی هنر نیست. وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 60 هزار کامیون مازاد در ناوگان وجود دارد و در کنار آن شاهد حجم قابل توجهی از ناوگان فرسوده هستیم، گفت: در مقطعی 20 هزار دستگاه کامیون وارد کشور شد و قرار بر این بود که واردات کامیون منوط بر اسقاط یک کامیون دیگر باشد اما در همین حوزه هم شاهد زد و بندهایی بودیم بهطوریکه یک گواهی اسقاط چند بار به فروش رسید و همین باعث شد که این شرط را بردارند. او ادامه داد: هدف از نوسازی این بود که باید ترافیک را سبک کنیم چراکه میزان بار به اندازه تعداد ناوگان نیست و مدت انتظار نوبت بار طولانی شده است.