تدوین بسته حمایتی برای بنگاه‌ها

۱۴۰۳/۰۳/۲۱ - ۰۱:۴۰:۵۰
کد خبر: ۳۱۴۳۳۵

معاون وزیر صمت گفت: یک بسته حمایتی و تشویقی از بخش‌های صنعت، معدن، تجارت و حوزه کسب و کار تدوین کرده ایم که تحت عنوان یادگار خادم الرضا(ع) روز دهم تیر ماه رونمایی خواهد شد.

معاون وزیر صمت گفت: یک بسته حمایتی و تشویقی از بخش‌های صنعت، معدن، تجارت و حوزه کسب و کار تدوین کرده ایم که تحت عنوان یادگار خادم الرضا(ع) روز دهم تیر ماه رونمایی خواهد شد. فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز در نشست خبری اظهار کرد: با همکاری ۱۵ دستگاه اجرایی، بسته حمایتی و تشویقی از بخش صنعت، معدن، تجارت و حوزه کسب و کار در قالب یادگار خادم الرضا (ع) تدوین شده و روز دهم تیر ماه رونمایی خواهد شد.
وی افزود: این بسته پیشنهادی، تبلور همت و عزم نظام در صیانت از تولید و کسب و کارهاست؛ زیرا هم در بخش دولت و هم در بخش قوه قضايیه و سایر بخش‌ها در این بسته نقش‌آفرینی کرده‌اند. معاون وزیر صمت تصریح کرد: بسته مذکور به مباحث مختلفی از جمله مسائل ارزی و بانکی، مالی و... پرداخته شده است اما همچنان در دست تدوین قرار دارد و هنوز نهایی نشده است.
مقیمی افزود: بسته قوه قضايیه در حوزه حمایت از تولید هم در هفته قوه قضايیه یعنی یکم تا هفتم تیر ماه رونمایی می‌شود. وی در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۷ درصد از واحدهای شهرک‌های صنعتی غیرفعال بود که امروز به کمتر از ۱۲ درصد رسیده است. معاون وزیر صمت اظهار کرد: در واقع از مجموع ۵۴ هزار واحد صنعتی که در شهرک‌ها مستقر هستند ۶ هزار و ۸۵۰ واحد غیرفعال هستند. سالانه بین ۲۸۰۰ تا ۳ هزار واحد به شهرک‌ها افزوده می‌شود. مقیمی تصریح کرد: همچنین برای امسال پیش بینی شده که ظرفیت تولید ۳۳۰۰ واحد صنعتی افزایش یابد.
معاون وزیر صمت درباره تعداد واحدهای تحت تملک بانک‌ها گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ واحد تولیدی و طرح صنعتی تحت تملک بانک‌ها قرار دارند. وی درباره وضعیت تأمین برق واحدهای صنعتی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم شده، محدودیت‌هایی بر مجموعه شهرک‌ها و واحدهای صنعتی تحمیل شده است. امروز بیش از ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌ها تولید و تحویل می‌شود. ۲۴ مگاوات برق نیروگاه‌های خورشیدی به بهره برداری رسیده است. ۶۱۳ مگاوات در شهرک‌های صنعتی در دست ساخت و ساز است. مقیمی افزود: هفته‌ای یک روز برق واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی قطع می‌شود که البته استان به استان متفاوت است. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در مورد احیای واحدهای راکد تصریح کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده، قرار است امسال ۱۹۰۰ واحد غیرفعال مستقر در شهرک‌های صنعتی، احیا شود. وی به ساخت شهرک‌های مشترک با سایر کشورها اشاره کرد گفت: نشست‌هایی با همتایان خود در کشور عراق داشتیم زمین‌هایی معرفی کردند که با توجه به شهادت آیت‌الله ريیسی این امر به تعویق افتاد.
مقیمی بیان کرد: در جهت توسعه تعاملات و ارتباطات بین کشورها، زیرساخت ایجاد شهرک‌های صنعتی ایران در کشورهای مختلف پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر