مخالفت با افزايش ۵۰ درصدي كرايه تاكسي‌هاي برقي

۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۰۰:۴۱:۴۱
کد خبر: ۳۱۴۹۸۹

عضو كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران گفت: قرار نيست افزايش هزينه قيمت خودروهاي برقي را به مردم تحميل كنيم.

عضو كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران گفت: قرار نيست افزايش هزينه قيمت خودروهاي برقي را به مردم تحميل كنيم.
اصغر قائمي، عضو كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران در گفت‌وگو با ايلنا درباره افزايش ۵۰ درصدي نرخ «تاكسي‌هاي برقي» به نسبت نرخ عادي كرايه‌هاي تاكسي‌هاي بنزيني گفت: اين موضوع در شوراي شهر تهران هنوز مطرح نشده و افزايش قيمت ۵۰ درصدي نرخ «تاكسي‌هاي برقي» درست نيست.
وي ادامه داد: هنوز لايحه‌اي از سمت شهرداري تهران درخصوص اين موضوع به شوراي شهر تهران نيامده است و اگر چنين لايحه‌اي نيز بيايد بعيد است كه شورا چنين لايحه‌اي را قبول كند.
عضو كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران ادامه داد: به دليل گران بودن قيمت‌هاي خودروهاي برقي قرار نيست بي‌دليل به مردم فشار بياوريم و بار هزينه آن را مردم تحمل كنند. بايد شهرداري در اين زمينه فكري مي‌كرد. شهرداري اگر لايحه‌اي در اين زمينه دارد به شورا ارايه دهد تا بررسي كنيم و احتمالا بايد به سمتي برويم كه از منابع ديگري اين گران بودن قيمت خودروهاي برقي را براي رانندگان جبران كنيم نه اينكه بار آن را بردوش مردم بيندازيم.
قائمي ادامه داد: ما در شورا نرخ تاكسي را مصوب مي‌كنيم و كاري به اين نداريم كه اين تاكسي برقي است يا بنزيني يا دوگانه‌سوز بلكه ما نرخ را براي همه تاكسي‌ها مصوب مي‌كنيم.
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود درباره احداث خط تراموا در تهرانپارس گفت: متاسفانه درخصوص احداث تراموا در شهر تهران از سوي شهرداري تهران به شورا هنوز طرحي ارايه نشده است، البته بارها در اين باره صحبت شده است و شهرداري هم موظف بوده است كه لايحه خود را در اين زمينه به شورا ارايه دهد، اما هنوز هيچ اتفاقي از سوي شهرداري تهران نيفتاده است.
اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران اظهار كرد: شهرداري اگر بخواهد سرخود در اين زمينه عمل كند يك شكل قضيه است اگر بخواهد مر قانون را عمل كند، شكل ديگر قضيه است. قانون مي‌گويد براي اجراي هر كدام خطوط حمل و نقلي و مدهاي حمل و نقلي بخواهد در شهر اجرا شود، بايد با ارايه لايحه‌اي در شوراي شهر بررسي شود.
قائمي با تاكيد براينكه تاكنون در اين زمينه هيچ مصوبه‌اي از سوي شهرداري تهران به شورا ارايه نشده است، گفت: ظاهرا مذاكرات اوليه‌اي درخصوص واردات اين ترامواها با چين شده است، هنوز جزيياتي از آن به ما ارايه نشده است كه ما اطلاعات آن را بدانيم.

ارسال نظر