آغاز ساماندهي پارك حاشيه‌اي در ۳ منطقه تهران

۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۲:۴۷
کد خبر: ۳۱۵۴۵۰

شهريار افندي زاده، مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران از آغاز ساماندهي فضاي پارك حاشيه‌اي شهر تهران در سه منطقه از اين شهر خبر داد. .

شهريار افندي زاده، مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران از آغاز ساماندهي فضاي پارك حاشيه‌اي شهر تهران در سه منطقه از اين شهر خبر داد.
افندي‌زاده درباره آخرين وضعيت ساماندهي فضاي پارك حاشيه‌اي در تهران گفت: در مورد پارك‌هاي حاشيه‌اي با توجه به هماهنگي كه در شهرداري تهران انجام شد و با توجه به آسيب شناسي كه از اجراي طرح‌هاي قبلي به دست آورديم، با مدل جديد از سه منطقه۱، ۴و ۵ كار ساماندهي را آغاز كرديم.

وي با بيان اينكه براي اين سه منطقه بر اساس مصوبه شوراي ترافيك حدود ۳۰ هزار فضاي پارك پيش‌بيني شده است، اظهار كرد: تمام سيستم‌ها هوشمند شده و شهروندان مي‌توانند از طريق اپليكيشن نسبت به شناسايي فضاي پارك حاشيه‌اي اقدام كنند و مقرر شده است كه با سيستم‌هاي كنترلي اين فضاها در اختيار مصرف‌كنندگان قرار گيرد.

افندي‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا، با تاكيد بر اينكه اپليكيشن پارك حاشيه‌اي يك اپليكيشن در دل آپ‌هاي مورد تأييد شهرداري تهران است و قرار نيست اپليكيشن جداگانه‌اي طراحي شود، اظهار كرد: شهروندان مي‌توانند توسط اين اپليكيشن نسبت به پرداخت عوارض و شناسايي پارك حاشيه‌اي اقدام كنند. وي با تأكيد بر اينكه در صورت اجراي موفقيت‌آميز ساماندهي پارك حاشيه‌اي در سه منطقه فوق‌ الذكر، علاقه‌مند هستيم كه اين طرح را به برخي مناطق ديگر نيز گسترش داده و به صورت فاز به فاز فضاهاي پارك حاشيه‌اي در اختيار مردم باشند، تصريح كرد: با ساماندهي پارك حاشيه‌اي به نوعي فضاي پارك از اشغال خودروهايي كه از صبح تا شب نسبت به پارك خودرويشان در كنار معابر اقدام مي‌كنند؛ خارج و فضاي پارك حاشيه‌اي در اختيار خودروهايي قرار مي‌گيرد كه مدت زمان كمتري توقف مي‌كنند و خودروهايي كه زمان زيادي نياز به توقف دارند مي‌بايست به پاركينگ‌هاي عمومي مراجعه كنند. مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران با بيان اينكه با اجراي روش‌هاي كنترل فضاي پارك حاشيه‌اي و نرخ گذاري مي‌توان مسائل ديگر همچون پارك دوبل را هم رفع كرد، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا پارك‌بان‌ها بر مي‌گردند، گفت: شناسايي جاي پارك و مديريت آنها به پارك‌بان‌ها ارتباطي ندارد چرا كه اين اقدامات از طريق اپليكيشن‌ها شناسايي مي‌شود و افرادي كه پارك غيرمجاز داشته باشند از طريق سيستم‌هاي كنترلي يعني دوربين‌هاي نصب شده بر روي موتورسيكلت و خودرو كنترل مي‌شوند. وي اضافه كرد: در حال حاضر اين طرح در مناطق ۱، ۴ و ۵ اجرا خواهد شد و بعد از آن به ساير مناطق مورد نظر تسري مي‌يابد.

ارسال نظر