وعده جدید سعید جلیلی درباره اینترنت

۱۴۰۳/۰۴/۱۱ - ۱۳:۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۱۵۶۳۳
وعده جدید سعید جلیلی درباره اینترنت

سعید جلیلی گفت: سرعت اینترنت موبایل حداقل ۱۰ برابر و اینترنت ثابت باید ۵۰ برابر افزایش یابد و توسعه فیبر نوری باید به ۱۰۰ درصد برسد.

جلیلی در نشست با فعالان اقتصاد دیجیتال کشور بیان کرد: فیبرنوری تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و یکی از مباحث مهم است که باید ادامه پیدا کند و به ۱۰۰ درصد برسد.

به گزارش نجارت نیوز، او توضیح داد: سرعت اینترنت موبایل حداقل ۱۰ برابر و اینترنت ثابت باید ۵۰ برابر افزایش پیدا کند و جزو برنامه‌هایی است که برای آن بررسی‌های لازم انجام گرفته است.اکنون به لحاظ فنی و اقتصادی برای توسعه فیبر نوری مشکلی وجود ندارد.

جلیلی گفت: شعار و حرفی که پشتوانه ندارد نباید مطرح شود.

جلیلی در جمع فعالان اقتصاد دیجیتال گفت: به عنوان نمونه برای تامین زیرساخت و  تجهیزات، ثبت سفارشی صورت می‌گیرد و قرار است که ارز تخصیص یابد و ممکن است پس از آن در بانک مرکزی ۳ تا ۴ ماه طول بکشد.

او ادامه داد: از سوی دیگر وقتی مطمئن هستید که ارز به شما تخصیص داده خواهد شد از بازار آزاد ارز را تهیه می‌کنید؛ این درحالیست که اگر این موضوع اولویت دارد باید ارز به آن تخصیص داده شود تا به بازار شوک وارد نکند. وزارت صمت بانک مرکزی و در برخی موارد وزارت بهداشت یا وزارت کشاورزی باید در زمینه تخصیص ارز ورود پیدا کنند.

ارسال نظر