بارش شديد در ۵ استان

۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۰۰:۵۰:۳۸
کد خبر: ۳۱۵۶۹۲

سازمان هواشناسي نسبت به تشديد بارش در پنج استان همچنين وزش باد شديد و وقوع توفان گرد و خاك در مناطق مستعد سه استان شرق كشور هشدار داد.

سازمان هواشناسي نسبت به تشديد بارش در پنج استان همچنين وزش باد شديد و وقوع توفان گرد و خاك در مناطق مستعد سه استان شرق كشور هشدار داد.

سازمان هواشناسي با صدور هشدار نارنجي‌رنگ با اشاره به تشديد فعاليت سامانه بارشي و ناپايداري‌هاي شديد محلي آورده است: سه شنبه ۱۲ تير وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شديد موقت، در برخي نقاط گردوخاك و در نقاط مستعد بارش تگرگ در آذربايجان شرقي، نيمه شمالي آذربايجان غربي، مركز و جنوب اردبيل و ارتفاعات گيلان پيش‌بيني مي‌شود. در اين شرايط جوي جاري شدن روان‌آب، سيلابي شدن مسيل‌ها، طغيان رودخانه‌هاي فصلي، صاعقه، كاهش ديد، لغزندگي جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ويژه در جادهاي كوهستاني و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌هاي موقت و محصولات كشاورزي دور از انتظار نيست. به توصيه سازمان هواشناسي احتياط در سفرها به‌ويژه سفرهاي بين شهري، عدم اتراق و برپا كردن چادرهاي مسافرتي در حاشيه و بستر رودخانه‌ها و مسيل‌ها از مهم‌ترين اقداماتي است كه بايد صورت گيرد. همچنين لايروبي كانال‌ها و آبروها از ديگر تمهيداتي است كه بايد اتخاذ شود. در اين گزارش آمده است طي بازه زماني ۱۲ و ۱۳ تير ماه وزش باد شديد و در مناطق مستعد توفان گرد و خاك در خراسان جنوبي، شمال سيستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوي دور از انتظار نيست. در اين وضعيت آب و هوايي كاهش شعاع ديد و كيفيت هوا، احتمال خسارت به تجهيزات شهري و برون‌شهري از جمله سقوط بنر، تابلوهاي تبليغاتي، داربست‌ها و سازه‌هاي موقت، احتمال سقوط اشياء از ارتفاعات و احتمال شكستن درختان دور از انتظار نيست.  چهارشنبه و پنجشنبه افزايش ارتفاع موج در مناطق ساحلي و دور از ساحل استان‌هاي خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خليج فارس و جمعه در مناطق ساحلي و دور از ساحل استان‌هاي خوزستان، بوشهر، هرمزگان، در خليج فارس و تنگه هرمز و غرب درياي عمان پيش‌بيني مي‌شود.

ارسال نظر