از معجزات ویتامین‌دی چه می‌دانید؟

۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۲۲:۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۵۷۲۹
از معجزات ویتامین‌دی چه می‌دانید؟

ویتامین D برای سلامت سیستم ایمنی و پیشگیری از برخی بیماری ها ضروری است. همچنین میزان کافی ویتامین D خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را مطابق برخی یافته ها کاهش می دهد.

ویتامین D ماده مغذی مورد نیاز بدن برای ساخت و حفظ استخوان های سالم است، چراکه بدن تنها زمانی می تواند کلسیم (جزء اصلی استخوان) را جذب کند که ویتامین D موجود باشد. ویتامین D همچنین بسیاری از عملکردهای سلولی دیگر را در بدن تنظیم می کند. خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و محافظت کننده عصبی آن، از سلامت ایمنی، عملکرد ماهیچه ها و فعالیت سلول های مغز پشتیبانی می کند.

به گزارش سلامت نیوز، از ویتامین D که کلسیفرول نیز نامیده می شود، یک ویتامین محلول در چربی می باشد. معمولاً به عنوان "ویتامین آفتاب" نیز شناخته می شود زیرا نوع D3 می تواند به طور طبیعی در بدن پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید شود. بسیاری از افراد مسن به طور منظم در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند و در جذب ویتامین D مشکل دارند. یک آزمایش خون ساده می تواند سطح این ویتامین را در خون مشخص کند.

فواید و عملکردهای ویتامین D

کمک به سلامت شناختی: تحقیقات نشان می دهند که سطوح پایین ویتامین D در خون با زوال شناختی مرتبط است. با این حال، مطالعات بیشتری برای تعیین مزایای مکمل ویتامین D برای سلامت شناختی مورد نیاز است.

جلوگیری از پوکی استخوان: مطالعات نشان می دهد افرادی که ویتامین D و کلسیم کافی در رژیم غذایی خود دریافت می کنند، کم تر دچار از دست دادن مواد معدنی استخوان می شوند، این مکمل ها به جلوگیری از پوکی استخوان و کاهش شکستگی استخوان کمک می کنند.

کمک به تنظیم خلق و خو:

محققان بر این باورند که ویتامین D3 در تولید و تنظیم انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین، که برای تنظیم خلق و خو مهم است، نقش دارد. سطوح کافی ویتامین D3 ممکن است به بهبود خلق و خو و سلامت و عملکرد ذهنی کمک کند. همچنین مطابق برخی یافته ها، مکمل ویتامین D می تواند احساسات منفی را کاهش دهد. علاوه بر این، تحقیقات دیگر نشان می‌دهند که سطوح پایین ویتامین D می‌تواند با افزایش علائم افسردگی و اضطراب مرتبط باشد.

تقویت عملکرد سیستم ایمنی:

ویتامین D برای سلامت سیستم ایمنی و پیشگیری از برخی بیماری ها ضروری است. همچنین میزان کافی ویتامین D خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را مطابق برخی یافته ها کاهش می دهد. طبق یک بررسی، مکمل ویتامین D می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به برخی عفونت‌ها، از جمله آنفولانزا و COVID-19 مرتبط باشد.

آشنایی با مکمل جدید ویتاول، رویال دیلی د3:

تیم تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان مهبان دارو، مکمل رویال دیلی د3 را به تازگی طراحی و تولید نموده است. این مکمل با دارا بودن ویتامین D3 در کنار ترکیب طبیعی ژل رویال، به تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی بدن کمک ویژه ای می کند.

کاربرد های اصلی این مکمل کدام است؟

کمک به سلامت عمومی بدنتقویت سیستم ایمنیکمک به کاهش خستگی و افزایش انرژیدارای اثر آنتی اکسیدانیکمک به بهبود جذب کلسیم و فسفر

سایر ترکیبات به کار رفته در رویال دیلی د3:

علاوه بر ویتامین D3، در این مکمل ژل رویال نیز وجود دارد.

ژل رویال یک ماده طبیعی به رنگ زرد کم رنگ و مرواریدی است که توسط زنبورهای عسل کارگر ساخته شده و به عنوان غذای ملکه زنبور عسل و لاروها مورد استفاده قرار می گیرد. ژل رویال با داشتن مواد مغذی به عنوان یک منبع غنی، به تقویت سلامت عمومی و بهبود عملکرد بدن، تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی بدن کمک می کند.

مقدار ویتامین D3 در این مکمل 2000 واحد بوده که در افرادی که به علت کمبود آن، به دنبال دوز بالایی از این ویتامین هستند می تواند طبق آزمایش خونشان مورد استفاده قرار گیرد.

موارد احتیاط و منع مصرف:

در صورت بارداری یا شیردهی از مصرف این فرآورده خودداری نمایید.درصورت مصرف داروهای ضد فشارخون یا وارفارین و یا هرگونه مکملی که باعث کاهش فشار خون می شود (مانند کیوتن، ال آرژنین، روغن ماهی و ....)، از مصرف این فرآورده خودداری شود.درصورت سابقه حساسیت با تظاهرات بالینی متوسط تا شدید (مشکلات گوارشی، آسم، شوک آنافیلاکسی و خونریزی روده ای)، از مصرف این فرآورده بپرهیزید.به صورت کلی، مشورت با دکتر داروساز و مطلع نمودن وی از تمامی بیماری های زمینه ای و داروها و مکمل های مصرفی، پیش از شروع هر مکمل جدید، می تواند بهترین نتیجه ی درمانی را به ارمغان آورد.

ارسال نظر