دشواري‌هاي كسب و كارها

۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۲۳:۴۳:۱۱
کد خبر: ۳۱۵۷۴۸

متاسفانه در سال‌هاي گذشته شرايط كشور به سمتي رفته كه بسياري از فعالان اقتصادي براي ادامه فعاليت‌هاي خود با چالش‌هاي جدي مواجه شده‌اند.

مهراد عباد

متاسفانه در سال‌هاي گذشته شرايط كشور به سمتي رفته كه بسياري از فعالان اقتصادي براي ادامه فعاليت‌هاي خود با چالش‌هاي جدي مواجه شده‌اند. يكي از اصلي‌ترين اين چالش‌ها به حوزه تامين مالي بازمي‌گردد. كارآفرينان ما مجبورند يا اخلاق كسب و كار را رعايت نكنند و خود را غرق در فساد موجود بابت دريافت رانت وام كنند و يا با حفظ اخلاق حرفه‌اي از بين راه‌هاي موجود راهي را پيدا كنند و يا راه‌هاي خلاقانه جديدي كشف كنند. با بي‌تدبيري‌هاي موجود جهت تدوين فرآيندهاي سرمايه‌گذاري، سرمايه گسترده سرگرداني در دست مردم است كه نمي‌دانند چطور با آن سرمايه‌گذاري كنند. در كنار آن فرهنگ غلط رايج اقتصادي جامعه و دولت‌ها كه ملغمه‌اي است از گوشه و كنار متون اقتصادي منسوخ قديمي شكست خورده و نه علم روز اقتصاد باعث شده ماشين، سكه و دلار تبديل به كالايي امن براي سرمايه‌گذاري مردم عادي بشود. شايد جمع كردن اين سرمايه بسيار در بين اطرافيان با ايجاد اعتماد و بستري شفاف و قانوني جهت انجام كسب و كاري كه به توسعه ايران منجر شود بتواند در اين شرايط سخت راهكاري براي شركت‌هاي خيلي كوچك و كوچك باشد و براي شركت‌هاي كمي بزرگ‌تر فروش سهام شركت در بين همكاران و خانواده‌هاي آنها بتواند راهكاري براي عبور از اين بحران باشد. 

در كنار آن  ايجاد ارتباطي دوستانه، اخلاقي و حرفه‎اي با بانكي كه مي‌تواند بهترين كارايي براي شركت شما را داشته باشد مسلماً مي‌تواند با وجود شرايط سخت دريافت تسهيلات، فرآيند را براي شما تسهيل كند. از آنجايي كه ميزان كارايي هر بانك و هر شعبه آن با هم متفاوت و يك نسخه واحد براي عملكرد بانك‌ها نمي‌توان نوشت به صورتي كه حتي با تغيير يك مدير بانك امكان تغيير شرايط وجود دارد لذا ارتباط پيوسته با آنها و شناسايي بهترين شعبه در اطراف محل كار و تمركز فعاليت با آن بانك نيز مي‌تواند راهگشا باشد. از طرفي تسلط پرسنل مالي شركت به مهارت اصول و فنون دريافت تسهيلات مسلماً مي‌تواند شما را در صف دريافت اين وام‌ها جلو بيندازد. 

با وجود تورم‌هاي فزاينده موجود و ميزان سود تسهيلات، اين منابع را در اصل به صورت رايگان در اختيار دريافت‌كنندگان قرار مي‌دهند و محدوديت‌هاي اين منابع امضاي طلايي براي مديران بانكي ايجاد كرده كه تركيب آنها محلي براي فساد و سود سرشار ايجاد كرده است؛ لذا الزامي است با تغيير نگرش و اصلاح فرآيندهاي موجود اولويت پرداخت تسهيلات، اعتبار شركت باشد و اعتباري كه در جهت توسعه پايدار ايران عزيز كسب شده باشد.

ارسال نظر