لايحه شهر«خانواده محور» نهايي شد

۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۲۳:۵۱:۴۴
کد خبر: ۳۱۵۷۵۸

مدير كل امور زنان و خانواده شهرداري تهران با اعلام برنامه‌هاي شهرداري براي روز خانواده گفت: همزمان با هفته تكريم خانواده، لايحه شهر«خانواده محور» متناسب با آنچه در برنامه توسعه چهارم از سوي مديريت شهري به عنوان وظيفه در نظر گرفته شده است، به مرحله نهايي رسيد.

مدير كل امور زنان و خانواده شهرداري تهران با اعلام برنامه‌هاي شهرداري براي روز خانواده گفت: همزمان با هفته تكريم خانواده، لايحه شهر«خانواده محور» متناسب با آنچه در برنامه توسعه چهارم از سوي مديريت شهري به عنوان وظيفه در نظر گرفته شده است، به مرحله نهايي رسيد. به گزارش ايسنا، مريم اردبيلي با اشاره به ۱۲ تيرماه به عنوان روز خانواده در تقويم سراسري اظهاركرد: روز خانواده در ايران مقارن با ۲۵ ذي الحجه است كه آيه «هل اتي... سوره مباركه انسان» در شأن پيامبر اكرم (ص) نازل شد و به عنوان روز خانواده و همچنين تكريم بازنشستگان در تقويم به ثبت رسيده است.

وي با بيان اينكه در نگاه ما خانواده در حفظ و حراست از ارزش‌هاي بنيادين فرهنگي جامعه ايراني ‎- اسلامي جايگاه ويژه‌اي دارد، ادامه داد: جايگاه خانواده و انتقال آن به نسل‌هاي آينده، عامليت و كاركرد آن در جامعه به عنوان اصلي‌ترين عنصر و نهاد، داراي اهميت خاص و ويژه‌اي است. مديركل امور زنان و خانواده شهرداري تهران اظهار كرد: خوشبختانه مجموعه اقداماتي كه در «شهر خانواده» انجام شده به سرانجام خوبي رسيده است. در هفته پيش روي، لايحه «شهرخانواده» و شهر«خانواده محور» را متناسب با آنچه كه در برنامه توسعه چهارم از سوي مديريت شهري به عنوان وظيفه براي ما در نظر گرفته شده است را نهايي كرديم. اردبيلي با اشاره به برگزاري رويدادهايي براي خانواده‌ها در شهر تهران هم گفت: مجموعه رويدادهايي براي ايده پردازي‏هاي خانواده محور از جمله «خانواده مانا» قراراست با همكاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها ومنتخبي از خانواده‌هاي نخبه برگزار شود تا براي آينده شهر تهران ايده‌هاي تازه‌اي داشته باشيم. وي تصريح كرد: برنامه گردهمايي خانواده‌هاي موثر و شاخص هم در مردادماه سال جاري برگزار مي‌شود. همچنين مجموعه طرح‌هاي منتخب رويدادهاي ايده پردازي خانواده‌ها در مناطق ۲۲ گانه تهران در تابستان و پاييز به اجرا در مي‌آيند. دستيار ويژه شهردار تهران در امور زنان وخانواده با اشاره به اجراي موفق طرح «خانواده يار» در سال گذشته يادآورشد: در سال گذشته اقداماتي مانند طرح‌هاي «خانواده يار» اجرايي شد كه در مناطق براي خانواده‌هاي نيازمند، حمايت مشاوره‌اي به صورت رايگان انجام مي‌گرفت كه امسال نيز شروع دوره‌هاي خانواده يار جديد را خواهيم داشت.

ارسال نظر