رقيب هندي توييتر به آخر خط رسيد

۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۰۲:۵۴:۳۱
کد خبر: ۳۱۵۹۴۱

شبكه اجتماعي هندي كو (Koo) كه خود را به عنوان رقيب ايكس (توييتر سابق) معرفي كرده بود، به دنبال شكست مذاكرات خريد اين پلتفرم، تعطيل مي‌شود.

شبكه اجتماعي هندي كو (Koo) كه خود را به عنوان رقيب ايكس (توييتر سابق) معرفي كرده بود، به دنبال شكست مذاكرات خريد اين پلتفرم، تعطيل مي‌شود. به گزارش ايسنا، با وجود آنكه «كو»، بيش از ۶۰ ميليون دلار تامين مالي از سرمايه‌گذاران برجسته‌اي نظير «تايگر گلوبال» و «اكسل» جذب كرده بود، با چالش‌هاي قابل توجهي در گسترش پايگاه كاربران خود و درآمدزايي در دو سال گذشته روبرو بود. پايگاه فناوري تِك كرانچ در فوريه گزارش كرده بود «كو» سرگرم مذاكرات فروش با استارتاپ رسانه اينترنتي «ديلي هانت» است كه پنج ميليارد دلار ارزش دارد.

اما موسسان «كو» روز چهارشنبه اعلام كردند مذاكرات مذكور به توافق نرسيد. آپراميا رادهاكريشنا و مايانك بيداواتكا، موسسان «كو» در پستي در لينكدين نوشتند: ما شراكت را با شركت‌هاي اينترنتي بزرگ‌تر، تشكيلات بزرگ و مراكز رسانه‌اي كاوش كرديم اما هيچ كدام از اين مذاكرات به نتيجه‌اي كه مي‌خواستيم نرسيد. اكثر آنها نمي‌خواستند با شركت شبكه اجتماعي كه محتواي آن توسط كاربران توليد مي‌شود، معامله كنند. پلتفرم «كو» تلاش كرد با فراهم كردن گزينه ارسال پيام به زبان‌هاي بومي متعدد در فضايي شبيه ايكس، كاربران را در هند جذب كند. اين پلتفرم در ابتدا در دوران تنش ميان توييتر و دولت هند، در هند محبوب شد. اين اختلاف پس از آن درگرفت كه توييتر حاضر به قبول درخواست‌هاي دولت هند براي حذف محتوا نشده بود. جك دورسي، يكي از موسسان توييتر، سال گذشته مدعي شد دولت هند تهديد كرده بود اين شبكه اجتماعي را مسدود خواهد كرد و به خانه كارمندان آن يورش برده بود.

اما دولت هند، به كلي ادعاهاي دورسي را تكذيب كرد. «كو» از اين وضعيت بهره‌برداري كرد و تلاش كرد گزينه مقبول‌تري باشد و متعهد شد به مقررات بومي پايبند خواهد بود. اين رويكرد، سياستمداران برجسته متعددي را به اين پلتفرم جذب كرد اما تقريبا هيچ كدام از حزب مخالف دولت نبودند. اين استارتاپ همچنين پلتفرم هم نام خود را به برزيل توسعه داد. موسسان «كو» گفتند: زمستان طولاني تامين مالي كه بسياري از استارتاپ‌ها را در سطح جهاني مجبور كرد تامين مالي و درآمدشان را بهبود ببخشند، ما را مغلوب كرد. بر اساس گزارش تِك كرانچ، كارآفرينان و سرمايه‌گذاران هندي سال‌ها تلاش كردند گزينه‌هاي بومي پلتفرم‌هاي محبوبي مانند فيس‌بوك، اينستاگرام، واتس‌اپ، توييتر و يوتيوب را بسازند. اما گويا اين شركت‌هاي امريكايي قابليت بهتري در خدمات‌رساني به بخش‌هاي متنوع بازار هند داشته‌اند.

ارسال نظر