ارمنستان و آمریکا رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۱۱:۲۵:۰۱
کد خبر: ۳۱۵۹۶۲
ارمنستان و آمریکا رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

بنا بر اعلام وزارت دفاع ایروان، ارمنستان و ایالات متحده آمریکا مانورهای نظامی خودشان را از ۱۵ تا ۲۴ ژوئیه (۲۵ تیر تا ۳ مرداد) برگزار خواهند کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ارمنستان آمده است: در چارچوب آماده سازی برای شرکت در ماموریت‌های بین‌المللی حفظ صلح، رزمایش مشترک ارمنستان و ایالات متحده EaglePartner ۲۰۲۴ از ۱۵ تا ۲۴ ژوئیه با حضور اعضای نیروهای تیپ حافظ صلح نیروی هوایی ارمنستان، ارتش ایالات متحده اروپا و آفریقا در ارمنستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این بیانیه تاکید شده است: گارد ملی کانزاس در این رزمایش شرکت خواهد کرد. هدف از این رزمایش "افزایش قابلیت همکاری، تبادل بهترین شیوه‌ها در کنترل و ارتباطات تاکتیکی" است.

سپتامبر گذشته هم ارمنستان و آمریکا رزمایش‌های مشترکی را در بحبوحه مخالفت روسیه و افزایش تنش‌ها میان ایروان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ برگزار کردند.

پیشتر وزارت دفاع ارمنستان گفته بود که هدف از این مانورها افزایش آمادگی نیروهای کشورش است.

روسیه که رهبری سازمان پیمان امنیت جمعی که شامل ارمنستان می‌شود را رهبری می‌کند، در شرایطی که مناسبات مسکو و ایروان سرد می‌شود، از این دست مانورها ناراضی است.

بعد از عملیات برق‌آسای جمهوری‌ آذربایجان که منجر شد کنترل منطقه قره‌باغ دوباره به دست باکو بیفتد، روابط ایروان با روسیه دچار تنش شده است. ارمنستان به خروج از سازمان پیمان امنیت جمعی که به گفته آن نتوانست از آن در برابر جمهوری آذربایجان دفاع کند، تهدید کرده است.

ارسال نظر