برای اولین‌بار؛ پیش فروش بلیت سفرهای جاده‌ای اربعین

۱۴۰۳/۰۴/۱۸ - ۱۷:۴۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۱۵۱
برای اولین‌بار؛ پیش فروش بلیت سفرهای جاده‌ای اربعین

مدیرکل دفتر حمل ونقل سازمان راهداری گفت: برای اولین بار امسال در جهت نظم‌دهی و برنامه‌ریزی سفر‌های اربعین پیش فروش بلیت‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل ونقل سازمان راهداری گفت: برای اولین بار امسال در جهت نظم‌دهی و برنامه‌ریزی سفر‌های اربعین پیش فروش بلیت‌ها انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش باقر جوان مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه برای سفرهای اربعین امسال برای اولین بار پیش فروش بلیت های اتوبوس انجام می شود گفت: با توجه به حجم زیاد مسافر در ایام اربعین برای اولین بار چند روز پیش از آغاز ماه صفر پیش فروش بلیت های اتوبوس در مرزهای هفتگانه را شروع می کنیم.

وی افزود: پیش فروش بلیت های اتوبوس در مرزهای تمرچین، باشماق و خسروی زودتر آغاز شده و برای پایانه برکت مهران هم پیش از ماه صفر انجام می شود‌.

باقر جوان اظهار کرد: با توجه به نیازسنجی اتوبوس در ایام اربعین اجرای این طرح ضروری است چراکه رفت زائران در ایام اربعین در یک بازه زمانی یک هفته تا ۱۰ روز انجام می شود اما برگشت زائران تنها در دو تا سه روز است که باعث افزایش ناگهانی نیاز می شود در نتیجه با انجام پیش فروش بلیت های اتوبوس یک توزیع همگن بین پایانه ها و متناسب با نیاز مسافران انجام می شود.

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری اظهار کرد: در سال گذشته حدود سه هزار و۳۰۰ دستگاه اتوبوس سوار و در حال حرکت تنها در یک بازه زمانی دو تا سه روزه در پایانه برکت داشته ایم که یک فشار مضاعف به مسافران و سازمان راهداری وارد شد که امسال در تلاش هستیم این نیاز از طریق پیش فروش متناسب سازی شود.

وی تاکید کرد: برای ایام اربعین امسال حدود ۱۲هزار دستگاه اتوبوس مسافری نیاز است که  در حال حاضر حدود ۷ هزار دستگاه  اتوبوس مسافری که قابلیت تردد در مسافت های طولانی را دارند آماده به کار است و حدود ۵ هزار دستگاه هم باید دستگاه های دیگر که دارای ناوگان پلاک ع هستند در اختیار سازمان راهداری برای ایام اربعین قرار دهند.

وی افزود: در مجموع در ایام اربعین باید ۹ هزار دستگاه در اختیار مسافران باشد و ۳هزار دستگاه دیگر هم برای سایر مسیرهای داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

باقر جوان گفت: امیدواریم هرچه سریعتر همزمان به نزدیک شدن  به ایام اربعین این ناوگان مورد نیاز تامین شود.

ارسال نظر