مهم‌ترين اقدامات شركت ملي پست در ۱۰۰۰ روز خدمت

۱۴۰۳/۰۵/۰۱ - ۰۱:۱۹:۳۲
کد خبر: ۳۱۷۰۵۴

مديرعامل شركت ملي پست مهم‌ترين اقدامات انجام شده در مدت سه سال گذشته توسط اين شركت مانند بحث هوشمندسازي و نوسازي ناوگان پستي را تشريح كرد. به گزارش ايسنا، محمود ليايي با ارايه گزارش ۱۰۰۰ روز خدمت شركت ملي پست اظهار كرد: شكر گذاريم كه خداوند توفيق خدمت گذاري ۱۰۰۰ روز را به ما داد.

مديرعامل شركت ملي پست مهم‌ترين اقدامات انجام شده در مدت سه سال گذشته توسط اين شركت مانند بحث هوشمندسازي و نوسازي ناوگان پستي را تشريح كرد. به گزارش ايسنا، محمود ليايي با ارايه گزارش ۱۰۰۰ روز خدمت شركت ملي پست اظهار كرد: شكر گذاريم كه خداوند توفيق خدمت گذاري ۱۰۰۰ روز را به ما داد. ما در شركت ملي پست در اين مدت سعي كرديم از مسير خدمت‌گذاري غافل نشويم و پا به پاي مقامات ارشد مسير خدمت‌گذاري را ريل گذاري كنيم. وي افزود: فعاليت‌هايي كه در ۱۰۰۰ روز انجام شد، عمدتا كارهاي زيرساختي بود و در آينده شاهد نتايج آن خواهيم بود. شايد الان شيريني آن درك نشود اما آيندگان نهايت استفاده را مي‌برند. در ابتداي حضور در شركت ملي پست سه وظيفه مهم در نظر گرفته شد كه يكي از آنها رفع دغدغه معيشتي همكاران پستي بود. او ادامه داد: بحث ديگر هوشمندسازي بود كه تلاشمان اين بود كه در چهار فرآيند آن را دنبال كنيم. مساله ديگر تجارت الكترونيكي است، ارتباطات بين المللي كه در اين مدت انجام شد نشان‌دهنده ديپلماسي ما در اين زمينه بود و اميدواريم اين مسير در دولت چهاردهم ادامه يابد. معاون وزير ارتباطات در ادامه صحبت‌هايش به بحث هوشمندسازي نيز اشاره كرد و گفت: هوشمندسازي در شركت ملي پست اينگونه تعريف شده كه نيروي انساني درگير كار است اما با هوشمندسازي سرعت و كيفيت كار افزايش پيدا مي‌كند.

در واقع مي‌توانيم از نرم افزارهايي استفاده كنيم تا روال تكراري كاهش يابد. در بحث تحول ديجيتال هم پياده‌سازي آن در پست الزاماتي داشته كه تلاش كرديم در دو سال گذشته آن را انجام دهيم و مي‌توان به آموزش و تربيت نيروهاي انساني و مديران اشاره كرد. ليايي درباره موتورهاي برقي شركت ملي پست توضيح داد: پروژه استفاده از موتورهاي برقي يك تجربه قديمي اما ناموفق بود كه ما در دي ماه سال ۱۴۰۱ با انعقاد تفاهم نامه‌اي با شهرداري تهران، حدود ۳۰۰ موتور برقي را وارد شبكه پستي كرديم اما به دليل تغيير قيمت‌ها و تورم ايجاد شده، نتوانستيم به ۷۰۰ موتور برقي دست يابيم كه اكنون در حال پيگيري اين موضوع هستيم. مديرعامل شركت ملي پست همچنين درباره صندوق‌هاي پستي هوشمند اظهار كرد: در حال حاضر حدود ۱۴۰ نقطه در كشور را با همكاري شركت‌هاي دانش بنيان و بخش خصوصي توانستيم به اين صندوق‌ها مجهز كنيم. برنامه‌ريزي امسال ما ۱۰ هزار نقطه بود كه به دليل شرايط پيش آمده ممكن است ديرتر انجام شود و اميدواريم با انجام اين كار بخشي از بار توزيع را به سوي صندوق‌هاي پستي هوشمند يا لاكرها ببريم. ليايي با بيان اينكه استفاده از لاكرها كمك بسياري به نيروي انساني مي‌كند و نيازي نيست كه نامه‌رسان يا مامور پست تك به تك به گيرندگان مراجعه كنند، تصريح كرد: همچنين شهروندان هم مقيد نيستند كه در زمان و مكان خاصي براي تحويل مرسوله خود حضور داشته باشند. برنامه داشتيم تعدادي از اپراتورهاي خصوصي در اين زمينه همكاري كنند كه در حال حاضر يك شركت موافقت كرده و توانستيم براي ايجاد و نصب ۱۰۰۰ صندوق پستي به توافق برسيم. وي همچنين به تلاش براي واقعي‌سازي تعرفه‌هاي پستي اشاره كرد و گفت: در بحث توزيع موفق يا ناموفق مرسولات پستي يكي از دلايل آن مي‌تواند خطاي انساني باشد و نمي‌توان آن را انكار كرد اما اين امر طبيعي است و در همه جاي دنيا با اين خطاها رو به رو هستند. همچنين واقعي سازي تعرفه‌ها يكي از مسائلي است كه مطرح شده كه با تمهيدات وزارت ارتباطات و ساير سازمان‌ها توانستيم سه بار تعرفه‌هاي خود را به سمت واقعي سازي افزايش دهيم. 

ارسال نظر