بازار داغ خرید و فروش کارت ملی برای واردات خودروهای کارکرده

۱۴۰۳/۰۵/۰۱ - ۲۳:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۱۱۶
بازار داغ خرید و فروش کارت ملی برای واردات خودروهای کارکرده

پس از اعلام آزادسازی واردات خودرو دلالان برای خرید امتیاز کارت ملی افراد حاضرند مبلغی بین ۱۵ تا ۶۰۰ میلیون تومان بپردازند.

پس از سال‌ها فرازونشیب دولت سیزدهم در آخرین روزهای حضورش مصوبه آزادسازی واردات خودروهای دست دوم را ابلاغ کرد. هفته گذشته علی بهادری جرمی، سخنگوی دولت سیزدهم اعلام کرد که مصوبه واردات خودرو برای عموم  با امضای محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری ابلاغ شده است. البته مصوبه‌ای که بهادری جهرمی از آن سخن می‌گفت جدید نبود و باید شش ماه پیش ابلاغ می‌شد و اکنون هم بسیاری از سازوکارهای این مصوبه دقیقه نودی به صورت مشخص اعلام نشده است.

به گزارش اکوایران، سرپرست ریاست جمهوری آیین نامه اجرایی ماده ۱۱ قانون ساماندهی صنعت خودرو با موضوع واردات خودروهای کارکرده را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.

فارغ از ابهاماتی که در مصوبه واردات خودروی کارکرده برای عموم وجود دارد، شروط مطرح‌شده در همین ابتدا بازار سیاه خودرو را دوباره پررونق کرده است. براساس آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، همه اشخاص حقیقی و حقوقی با کارت ملی می‌توانند خودرو وارد کنند. همین شرط مجددا خرید و فروش کارت ملی را در بازار سیاه داغ کرده است.

بازار خرید و فروش کارت ملی داغ شدگرچه هنوز سازوکار واردات خودرو به صورت دقیق مشخص نشده است، اما گشتی در فضای مجازی نشان می‌دهد فرصت‌طلبان در این بستر مشغول خرید و فروش کارت ملی برای واردات خودرو هستند.

در کانال‌های تلگرامی، صفحه‌های اینستاگرامی و گروه‌های مختلف افرادی هستند که خواستار دریافت امتیاز کارت ملی افراد هستند. این افراد مبالغ مختلفی را برای خرید کارت ملی مردم پیشنهاد می‌دهند. در حال حاضر این مبالغ از 15 میلیون تومان شروع شده و تا 600 میلیون هم می‌رسد.

در این میان برخی از این خریداران شرایط خاصی را برای واریز ۴۵۰ میلیون تومان در ازای دریافت امتیاز کارت ملی افراد مطرح می‌کنند: افرادی که بالای ۱۸ سال سن دارند و پلاک فعال ندارند، ابتدا ۳۷۷ هزار تومان برای ثبت‌نام واریز و سپس عکس فیش واریزی را همراه با عکس کارت ملی، شماره شبا و شماره تماس را برای ادمین ارسال کنند. پس از احراز هویت فروشندگان، این دلالان برای هماهنگی نوبت حضوری دفترخانه در هر استانی یک روز معین  نماینده ارسال می‌کنند تا مبلغ ۴۵۰ میلیون را به حساب واریز شود.

واریز تتر برای فروش کارت ملی

یک کانال تلگرامی دیگر هم که مدعی شده کارت ملی 200 نفر را به قیمت 600 میلیون تومان خریداری کرده است، شرط واریز 100 تتر را برای خرید کارت ملی‌ها مطرح می‌کند. آن‌ها می‌گویند ابتدا باید 100 تتر (قیمت امروز هر تتر به 57 هزار و 960 تومان رسیده است) به کیف پول ادمین واریز کنند. پس از واریز 100 تتر است که تازه فرآیند خرید کارت ملی فرد آغاز می‌شود؛ ادمین از فروشنده شماره شبا می‌گیرد و پس از آن آدرس و زمان حضور در محضر مشخص را ارسال می‌کند.

برخی از این کانال‌ها نیز برای جلب اعتماد بیشتر ویدیوهایی به اشتراک می‌گذارند، اما با نگاهی دقیق‌تر به این ویدیوها می‌توان فهمید که در محل‌های متفاوت و غیرمرتبط فیلم‌برداری شده است. 

ارسال نظر