بورس در انتظار سبزپوشي

۱۴۰۳/۰۵/۰۴ - ۰۱:۱۸:۲۳
کد خبر: ۳۱۷۲۸۲

صبر بي‌اندازه بورس تهران تمامي ندارد و اين بازار هر روز در انتظار يك رويداد و خبر تازه است تا شايد با تكيه به اين اخبار جان بگيرد و مثبت شود؛ اما خبري از مثبت شدن نيست و هر روز شاهد سرخ‌پوشي معاملات بازار هستيم.

رقیه ندایی

صبر بي‌اندازه بورس تهران تمامي ندارد و اين بازار هر روز در انتظار يك رويداد و خبر تازه است تا شايد با تكيه به اين اخبار جان بگيرد و مثبت شود؛ اما خبري از مثبت شدن نيست و هر روز شاهد سرخ‌پوشي معاملات بازار هستيم.

دولت‌ها هر رو يك وعده جديد در خصوص بورس مي‌دهند، اما هيچ يك محقق نمي‌شود و اكنون همه در انتظارند كه دولت چهاردهم چه كاري مي‌تواند براي بورس انجام دهد و آيا اين بازار بالاخره مثبت مي‌شود يا خير!

جلسه تحليف مسعود پزشكيان بعدازظهر سه‌شنبه هفته آينده ۹ مرداد در مجلس برگزار مي‌شود و پس از آن زمان معرفي كابينه مي‌رسد و سهامداران انتظار دارند كه در اين مدت نهمين رييس‌جمهور كشور حمايت ‌نسبي از بازار سرمايه داشته باشد و به نوعي اين بازار را در ليست حمايت‌ها و برنامه‌هاي خود قرار دهد.

پس از پيروزي مسعود پزشكيان در انتخابات تنها دو روز بازار مثبت بود و پس از آن روند منفي خود را آغاز كرد و حال به صورت نوساني برخي روزها مثبت‌هاي ناچيزي را تجربه مي‌كند؛ اما كليت بازار منفي است، زيرا بازار در انتظار تعيين تكليف شرايط دولت چهاردهم است تا پس از آن مسير خود را انتخاب كند.
اكنون براي بازار سرمايه مهم است كه رييس دولت چهاردهم چه كساني را به عنوان وزراي صمت و اقتصاد انتخاب مي‌كند تا بر اساس آن به آنها و تصميم‌گيرشان وزن دهد و در نهايت بازار مسير خود را انتخاب كند.

به‌طور كلي بازار سرمايه سه و سال نيم منفي بوده و اكنون نمي‌تواند دو روزِ مثبت شود و بايد در انتظار ماند تا كابينه دولت چهاردهم تشكيل شود و پس از آن اگر به بازار سهام بها داده شد و به نوعي برنامه‌اي براي اين بازار داشته باشند آن زمان بورس مثبت خواهد شد و معاملات نيز در حدود شش الي يك‌سال سوددهي خوبي خواهد داشت.
اكنون بازار در كف قيمتي خود است و از سوي ديگر دلار نيز در كف قيمتي است و اين دو مولفه در كنار يكديگر مي‌تواند با تكيه به اخبار مثبت به رشد و توسعه بازار كمك كند. قيمت دلار همچنان پتانسيل رشد دارد و در كنار آن نيز بورس مي‌تواند صعودي شود.
صبر بورس همچنان ادامه دارد و احتمالا اين روند نوساني مثبت و منفي‌هاي سنگين ماه‌ها تجربه شود و پس از بازار دوباره جان به خود بگيرد و بتواند صعودي شود.