۳ شركت خارجي توليدكننده محصولات «امنيت سايبري» به ايران مي‌آيند

۱۴۰۳/۰۵/۰۸ - ۰۱:۳۸:۵۷
کد خبر: ۳۱۷۵۴۲

سه شركت بزرگ از توليد كنندگان محصولات و سامانه‌هاي امنيت سايبري دنيا، شروط مركز مديريت راهبردي افتا را براي فعاليت در جمهوري اسلامي ايران پذيرفته‌اند.

سه شركت بزرگ از توليد كنندگان محصولات و سامانه‌هاي امنيت سايبري دنيا، شروط مركز مديريت راهبردي افتا را براي فعاليت در جمهوري اسلامي ايران پذيرفته‌اند. به گزارش مهر، مركز مديريت راهبردي افتا نوزدهم تيرماه امسال در نامه‌اي به دستگاه‌هاي داراي زير ساخت حياتي كشور، سازمان نظام صنفي رايانه‌اي و شركت‌هاي فعال در حوزه تأمين محصولات، سامانه‌ها و سكوهاي حوزه امنيت اطلاعات و ارتباطات اعلام كرده بود كه شرط فعاليت و عرضه محصولات و سامانه‌هاي امنيت سايبري خارجي، معرفي نماينده رسمي حقوقي داخلي با اختيارات تمام در ايران است. اكنون سه شركت بزرگ امنيت سايبري PT، Arcon و Sangforبه ترتيب از كشورهاي روسيه، هند و چين شرايط مركز مديريت راهبردي افتا را براي فعاليت در ايران پذيرفته و هر سه شركت نماينده رسمي حقوقي تام الاختيار داخلي خود را به اين مركز معرفي كرده‌اند. به اين ترتيب از اين پس محصولات، سامانه‌ها و سكوهاي حوزه امنيت اطلاعات و ارتباطات اين سه شركت امنيتي روانه بازار مصرف ايران خواهد شد.

افتا با تعيين مهلتي سه ماهه تاكيد كرده بود كه عرضه كنندگان محصولات، سامانه‌ها و سكوهاي خارجي حوزه امنيت موظف به راه‌اندازي خدمت بروزرساني تجهيزات و سامانه‌هاي مورد نياز در داخل ايران هستند، به صورتي كه در هيچ شرايطي در فرآيند به‌روزرساني محصولات مورد استفاده مشتريان، تأخيري ايجاد نشود. بر اساس اصول و قواعد مركز مديريت راهبردي افتا عرضه‌كنندگان محصولات، سامانه‌ها و سكوهاي خارجي حوزه امنيت موظف به انجام ذخيره‌سازي و پردازش داده‌هاي كاربران ايراني در داخل كشور هستند و بدون اخذ مجوز مكتوب از مركز مديريت راهبردي افتا، اين شركت‌ها، مجاز به انتقال مستقيم يا غير مستقيم هيچ داده و اطلاعاتي مانند معماري شبكه و دارايي‌هاي مشتريان به خارج از ايران نيستند. بر اساس شروط اعلام شده مركز مديريت راهبردي افتا، مي‌دانند كه در خصوص به كارگيري هوش مصنوعي و ايجاد داده‌هاي عظيم، موظف هستند، الگوهاي پردازش و خروجي‌هاي منعكس شده به خارج از كشور را به مركز افتا اعلام كنند. اين سه شركت بر اساس شروطي كه براي فعاليت در ايران پذيرفتند، خدمات سامانه شناسايي و پاسخ مديريت شده تهديدات (MDR) را به صورت متمركز در داخل ايران و تحت نظارت مركز مديريت راهبردي افتا رياست‌جمهوري انجام خواهند داد.

ارسال نظر