ادعاي جديد ترامپ درباره مدير فيس‌بوك

۱۴۰۳/۰۵/۱۴ - ۰۱:۴۲:۲۳
کد خبر: ۳۱۸۰۰۶

دونالد ترامپ مدعي شد مارك زاكربرگ، مديرعامل شركت متا، در چند هفته گذشته از جمله پس از حادثه تيراندازي به نامزد جمهوريخواه انتخابات امريكا، چندين بار با او تماس گرفته است. به گزارش ايسنا، پس از اينكه گلوله شليك شده به ترامپ، گوش او را خراشيد، ترامپ مشت‌هايش را در هوا گره كرد و به حاميانش گفت: مبارزه كنيد. ترامپ در مصاحبه روز جمعه با شبكه فاكس نيوز، گفت: اين واقعا شگفت‌انگيز بود، خيلي شجاعانه بود.

دونالد ترامپ مدعي شد مارك زاكربرگ، مديرعامل شركت متا، در چند هفته گذشته از جمله پس از حادثه تيراندازي به نامزد جمهوريخواه انتخابات امريكا، چندين بار با او تماس گرفته است. به گزارش ايسنا، پس از اينكه گلوله شليك شده به ترامپ، گوش او را خراشيد، ترامپ مشت‌هايش را در هوا گره كرد و به حاميانش گفت: مبارزه كنيد. ترامپ در مصاحبه روز جمعه با شبكه فاكس نيوز، گفت: اين واقعا شگفت‌انگيز بود، خيلي شجاعانه بود. وي افزود: زاكربرگ براي آنچه در آن روز انجام داد، براي من احترام قائل شد. ترامپ گفت: مديرعامل متا به او گفته است كه او از روي اين احترام، در انتخابات رياست‌جمهوري، از يك نامزد دموكرات حمايت نخواهد كرد. رييس‌جمهور سابق امريكا در حالي اين ادعا را مطرح كرده است كه زاكربرگ، علنا اعلام كرده است در انتخابات رياست‌جمهوري نوامبر، از هيچ نامزدي حمايت نخواهد كرد و از حمايت‌هاي عمومي در چند انتخابات گذشته، اجتناب كرده است.

با اين حال، زاكربرگ گفته است واكنش ترامپ به حادثه تيراندازي، قوي و الهام بخش بود و اين، جذابيت او را براي راي‌دهندگان امريكايي توضيح مي‌دهد. ترامپ گفت: زاكربرگ اين هفته، دوباره با او تماس گرفت تا از نحوه عملكرد سيستم‌هاي نظارت خودكار بر محتواي متا در قبال عكس ترور او عذرخواهي كند. عكس ترامپ در حالي كه مشتش را در هوا بلند كرده بود، هفته گذشته، به اشتباه برچسب راستي آزمايي خورد. قبل از آن، نسخه‌هاي اين عكس معروف، دستكاري شده بود تا نشان دهند ماموران سرويس مخفي در كنار او لبخند مي‌زنند. متا به صورت خودكار، يك برچسب راستي آزمايي را به نسخه اصلاح شده عكس اضافه كرد، اما سيستم‌هاي خودكار هم به اشتباه، برچسب را به نسخه اصلي اين عكس اضافه كردند. پس از اين اتفاق، جوئل كاپلان، معاون سياست جهاني متا، در يك پست وبلاگ نوشت: با توجه به شباهت‌هايي كه بين عكس دستكاري ‌شده و تصوير اصلي وجود دارد، سيستم‌هاي متا، به اشتباه اين راستي آزمايي را روي عكس واقعي هم اعمال كردند. تيم‌هاي اين شركت براي اصلاح سريع اين اشتباه، اقدام كردند. ترامپ درباره اين مكالمات تلفني گفت: زاكربرگ در واقع عذرخواهي كرد. او گفت كه آنها اشتباه كردند. من به مارك زاكربرگ باور دارم. او خيلي با من تماس گرفت. اندي استون، سخنگوي متا، پس از مصاحبه ترامپ، در پستي در شبكه اجتماعي «ايكس» (توييتر سابق) نوشت: مارك زاكربرگ همانطور كه در انتخابات‌هاي قبلي، موضع‌گيري نكرده است، درباره اين حقيقت كه او از هيچ نامزدي، حمايت نمي‌كند، صريح بوده است. 

ارسال نظر