كشف بيش از ۱۰۰ ميليون نخ سيگار قاچاق در پايتخت

۱۴۰۳/۰۵/۱۴ - ۰۱:۵۹:۴۶
کد خبر: ۳۱۸۰۱۸

رييس پليس امنيت اقتصادي تهران بزرگ از كشف بيش از ۱۰۰ ميليون نخ سيگار قاچاق در پايتخت خبر داد. سرهنگ مهدي افشاري، رييس پليس امنيت اقتصادي تهران بزرگ گفت: ماموران پليس امنيت اقتصادي تهران بزرگ با انجام اقدامات فني و پليسي موفق به كشف دخانيات قاچاق از انباري در محدوده خيابان فداييان اسلام شدند.

رييس پليس امنيت اقتصادي تهران بزرگ از كشف بيش از ۱۰۰ ميليون نخ سيگار قاچاق در پايتخت خبر داد. سرهنگ مهدي افشاري، رييس پليس امنيت اقتصادي تهران بزرگ گفت: ماموران پليس امنيت اقتصادي تهران بزرگ با انجام اقدامات فني و پليسي موفق به كشف دخانيات قاچاق از انباري در محدوده خيابان فداييان اسلام شدند. رسيدگي به اين پرونده درپي انجام اقدامات اطلاعاتي در دستوركار ماموران قرار گرفت و در جريان آن مشخص شد مقاديري كالاي خارجي در انباري در بازار تخليه و دپو شده است.

او با بيان اينكه در تحقيقات بعدي نيز مشخص شد كه كالاي خارجي توسط خودروهاي شوتي به اين مكان منتقل و دپو شده تا در فرصت مناسب در بازار توزيع شود، گفت: با كسب اين اطلاعات هماهنگي با مقام قضايي انجام و مجوزهاي لازم براي اجراي عمليات نيز اخذ شد. پس از آن ماموران پليس امنيت اقتصادي اقدام به بازرسي از محل كردند كه در جريان آن مشخص شد، محل يك باب انبار كالاي بازرگاني است كه كالاهاي موجود در آن در سامانه انبارها ثبت نشده است. رييس پليس امنيت اقتصادي تهران بزرگ ادامه داد: ماموران همچنين در جريان بازرسي از اين محل مشاهده كردند كه مقادير انبوهي كالاي خارجي از نوع سيگار خارجي در محل دپو شده كه طي استعلامات گمركي مشخص شد اسناد گمركي مطابقتي با كالاهاي مكشوفه ندارد و سيگارها فاقد هرگونه اسناد و مدارك گمركي و در واقع قاچاق است. افشاري با بيان اينكه كالاها شامل ۱۰۰ ميليون و ۵۰۰ هزار نخ سيگار خارجي قاچاق بود، گفت: كارشناسان ارزش ريالي سيگارهاي كشف شده را بالغ بر ۳۰۰ ميليارد ريال برآورد و اعلام كردند.

ارسال نظر